mandag den 8. maj 2017

Fra A til B


Efter en skøn forlænget weekend, var det dejligt at komme tilbage på arbejde i morges.





Tidligt - meget tidligere end normalt - parkerede jeg cyklen, låste og lukkede mig ind på skolen gennem lærerværelset. Det er sjældent jeg er der så tidligt, og morgenrutinerne, morgenstilheden og morgensnakken er af en hel anden karakter end senere på dagen.

Vi er nået til at øve årets revy. Selvfølgelig skal der være en revy, og jeg vil hjertens gerne hjælpe, skubbe i den rigtige retning og komme med gode råd, når det er tiltrængt. Men det er afgangselevernes revy og deres ansvar at den bliver god.

Nogen trækker op og nogen trækker ned, sådan er det nok altid. De blev delt i grupper, øvede, fik ideer og kløede på - nogen mere end andre. Efter frokost lavede de en gennemspilning. Det viste sig at de alligevel var kommet længere end først antaget, at nogen af dem, der ingenting lavede havde lavet noget - og mere end forventet. Det viste sig også at andre havde fået mindre ud af tiden og at nogen havde brug for hjælp.

Vi fortsætter i morgen. Tidligt. Ikke tidligere end i dag, men tidligere end jeg plejer. Og med revyøvning er træningen aflyst for mit vedkommende. Jeg kunne ellers have godt af det.

Og som jeg kører hjem, kan jeg se at arbejdet med udbygningen af skolen har taget et at de store skridt. Væggene er ved at blive rejst - og så går det stærkt.

Og jeg håber på et lige så stort ryk eleverne mellem i morgen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar