mandag den 6. september 2010

Garngaver






Dengang i torsdags, da jeg bagte æblekage og havde gæster. Dengang blev jeg begavet. Med det skønneste nøgle Zauberball i brun  - og vigtigt var det, at det er kun til mig... ikke noget med at andre pludselig har overtaget!

Jeg er vild med det, og pludselig fik jeg lyst til strømper på tynde pinde, i stedet for tykke sokker, jeg ellers har sværget til.

For ikke nok med garn, Bettina havde også brugt tid på nettet og fundet flere forskellige muligheder på opskrifter, printet ud og klar til brug.

Jeg faldt for Skew, der med matamatisk præcision drejer sig rundt om foden, og giver et helt fantastisk mønster i de helt glatte masker om hælen. Og skønt aftenen var dejlig og helst uden ende, nåede gæsterne knap ud af døren, før jeg sad ved computeren og på Ravelry kunne konstatere præcis det jeg havde tænkt.

Lige præcis Skew udmærker sig ved at give garn med meget korte farveskift de optimale muligheder for at vise sig i al sin pragt, mens garner som Zauberball med de lange farveskift, får de smukke maskekonstellationer til helt at forsvinde.

Så mens jeg ret hurtigt besluttede at Zauberball og Waterfall vil udgøre et perfekt match, var jeg langt mere opsat på de roterende masker. Ikke så snart kunne jeg fredag dreje nøglen rundt og se frem til et hul på lige godt halvanden time, før cyklen og jeg styrtede fra Rødovre til Indre by og Sommerfuglen, for ikke bare at finde egnet garn, men også de tynde pinde, jeg måtte vedgå ikke at indehave.

Valget faldt på ShiBui Sock, der siden lå i min taske, og nærmest blev hevet op, da klokken rundede midnat og arbejdsdagen endelig var forbi.

Det er lækkert garn - og til dato det dyreste strømpegarn jeg endnu har investeret i ... måske ikke for sidste gang - og med pinde der er bare en kvart millimeter større end opskriften foreskriver har det krævet mere end en gang strik af først tåen, senere hælen og nu benet, der er blevet lidt for trangt, og behøver lidt mere luft - og det skal det få.

Og om lidt venter vandfaldet og det smukke brune garn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar