tirsdag den 21. september 2010

Det blev et tæppe


babytæppe


De små rester af bomuldsgarn er samlet til et fint hele. Jeg er yderst tilfreds med resultatet.

Meningen er pynt og farver til neonatalafdelingen på Hvidovre hospital. At jeg så samtidig får ryddet ud i min samling af bomuldsgarn i temmelig varierende mængder og farver er kun et plus.


babytæppe


Det var Christunte, der fik mig i gang. Og nu kan jeg nærmest ikke stoppe igen.
Der er endnu et tæppe på pindene og så vidt jeg kan aflæse mængden af tilbageværende garn, bliver der nok et sidste også… men så er der heller ikke mere bomuldsgarn – det skal der så nok komme igen… hen ad vejen.

Men skønt er det, at få ryddet lidt ud.
Det er dejligt at kunne glæde
Og et hurtigt lille arbejde, er det også.


babytæppe

11 kommentarer:

  1. smukt tæppe, smuk ide :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er dit tæppe blevet fint. Og jeg er sikker på, at det vil vække glæde på neonatalafdelingen - og ikke mindst hos de kriseramte forældre, der kommer til at se på noget smukt i stedet for alting i hvidt.

    Kram

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare blevet yndigt det tæppe det skal nok vække glæde

    SvarSlet
  4. Tak skal I have. Jeg er faktisk ret vild med det selv :)

    SvarSlet
  5. Hold da helt op, hvor er det blevet flot.
    Jeg har vist også uanede mængder af bomuldsgarn der ligger så man skulle måske bare gå i gang.

    SvarSlet
  6. Det er bare blevet flot...
    Sidst jeg kom på arbejde, lå et af mine egne tæpper i en kuvøse og så godt forvasket ud. Så jeg kan garantere, at de vil blive brugt!

    SvarSlet
  7. Jane, hvis du mangler noget at lave, kan jeg næsten garantere for hygge. At det så både går til et godt formål og rydder lidt i bunkerne, det er næsten for meget af det gode :)

    Christunte, jeg kan levende forestille mig at kontinuerlig kogevask må gøre dem noget forvaskede.
    Jeg samler til bunke lidt endnu, inden de engang bliver afleveret :)

    SvarSlet
  8. Åh mand hvor er det fint. Jeg hækler også til projektet, men det er da lige før jeg ikke vil sende det, for mit er ikke nær så fint og pænt lavet som dit...

    SvarSlet
  9. Jeg tror det er helt ligemeget hvordan det færdige resultat ser ud, Onkel Anne. Så længe det er ihæklet kærlighed og lyst til at glæde, er jeg ret sikker på det falder i god jord.

    (og så tænker jeg de alle ret hurtigt kommer til at ligne hinanden... efter femten gange kogevask) :)

    SvarSlet
  10. Hmm Jeg føler mig lidt bagefter i det projekt.. :(

    Nå, men lidt har også ret ik? :))

    SvarSlet
  11. Du skal ikke føle dig bagefter Henriette... det er bare mig, der ind imellem har en tendens til at overdrive :D

    SvarSlet