fredag den 22. august 2008

Weblog... blog... log...


Skal ... skal ikke ??


For et par dage siden sad jeg og roede rundt på nettet i søgen efter et eller andet lækkert hæklet tæppe... Hvor er der mange blogs om netop mine interesser - specielt håndarbejde.


Jeg fik pludselig en voldsom lyst til at lave en - ikke så meget for at andre skal læse, men mere for at dokumentere hvad jeg laver, overfor mig selv....

Jeg ved ikke om det er en god ide ... jeg ved ikke om jeg får skrevet noget ... men nu prøver jeg :)


Det skal handle om håndarbejde ... det betyder ikke at der ikke kan snige sig tanker om hvad som helst ind ... men hovedsageligt håndarbejde ...



Tæpper

Hjemvendt fra ferie frisk til at male ungernes værelse og købe stoffer til gardiner til samme, vendte min gamle lyst til at sy et kæmpestort patchworktæppe tilbage - har endnu aldrig gjort det.

Tanken har sat sig fast - min ide er at bruge resterne fra gardinerne sammenlagt med hvad jeg kan finde i mine stofbunker samt det der behøves købes og så sy et sengetæppe til hver af ungerne (og os) ... Gardinerne er ikke færdige endnu...

Dvs: projektet er udsat ... lidt :)


Men hvad så???

Fandt i stedet alle mine grønne bomuldsgarnrester frem og begyndte et hæklet tæppe - stribet i et hyggeligt 1 fastmaske, 1 luftmaske mønster - hvor bliver det tungt!


Tanken er det skal være mindst 1½ meter bredt - mangler stadig omkring 65 cm, og har alt for meget garn.

Jeg kunne selvfølgelig have valgt de farver fra der skriger mod resten - men de skal jo bruges og jeg kan jo ikke smide dem væk!
Faktisk kan jeg godt lide det ... det bliver lidt hyggeligt med alle de mange grønne farver og nuancer.


Hvad så med resten af garnet???

Det var her jeg gik på nettet og fandt en masse blogs...
Har besluttet at hækle et tæppe af oldemorfirkanter ... har lavet tre ... skal bruge ca 85 ...


Har også besluttet at lave det første færdigt inden jeg bliver alt for glad for firkanterne!

Har vist heller ikke helt garn nok til to tæpper - må nok supplere lidt..


Taskestrik

Tæpper er store - så der er også nødvendigt med noget mindre.

Jeg købte to nøgler garn med pallietter inden ferien og tænke at omsætte dem til en strikket blonde ... fik overhovedet ikke strikket noget, men er igang nu.
Hvad den færdige blonde skal bruges til ved jeg ikke - jeg skal nok finde på noget.


Jeg har tidligere lavet et par barnenederdele med strikkede blonder - de blev ret gode - forestiller mig noget ligende :)

Har brugt det ene nøgle og er i gang med det næste ... stadig lidt før jeg behøver noget at tage med mig.... kunne selvfølgelig altid begynde at hækle firkanter, når jeg er ude af huset :)


Syning

Har også gang i nogle syprojekter...

Gardiner, forhæng ... har lavet noget ... skal nok nå det. Kom vist også til at love at sy et par puder der matcher til Emilies værelse.

- Foruden det stof kæresten købte til tre par bukser ... har lidt dårlig samvittighed :(


1 kommentar:

  1. Sikke nogen fine hæklede ting. Gid jeg kunne hækle...

    SvarSlet