onsdag den 8. juni 2011

Bekymringer for børnesikkerheden


Håndværkerne er i fuld gang med nedrivning og genopsætning af en væg, der skrider frem med imponerende hast. De arbejder midt mellem børn og ansatte, og syhnes slet ikke at være irriterede over det. Som de fleste er de ganske tilforladelige og svarer gerne på spørgsmål eller andet der skulle komme op.


VLUU L210  / Samsung L210


I går blev jeg alligevel en smule indigneret og bekymret, for efter endt arbejdstid, stod en trailer tilbage fyldt med byggeaffald, der slet ikke kunne være der. Det værste var de gamle søm og skruer, der stak ud til alle sider.

Midt i skolegården, eller lidt inde til siden, men på det mest trafikkerede strøg. Jeg er helt sikker på, at de ikke med vilje lod sådan en sag stå, der med lethed kunne have kostet en af ungerne en alvorlig skramme. Og selvom jeg ikke personligt var den der sagde noget til dem i morges, ved jeg at det blev påpeget. Jeg tror ikke der var nogen sure miner, og traileren stod tom, da de sluttede i dag.

Og så har vi fået en dør – det er stort!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar