torsdag den 12. november 2009

Sokker


sokker

Vi snakkede om sokker og strikning af samme forrige gang vi mødtes i strikkeklubben, som måske i virkeligheden slet ikke er en strikkeklub – strikketøjet er nærmere gået hen og blevet undskyldningen for at mødes, snakke og have nogle dejligt timer sammen.

Sokkestrikningen fik mig til at sætte mig ned og sætte ord sammen om sokker. der er masser af måder at strikke sokker på, så ordene og teknikkerne blev mine – mine erfaringer og mine forertukne metoder.

Med billeder og forklaringer blev det større end jeg havde regnet med, og jeg nåede heller ikke at blive færdig til sidste gang vi mødtes. Det gjorde nu ikke noget, for nok kom der masker på pindene til et par sokker eller to, men meget mere blev det ikke til.

Det er ikke en endegyldig forklariing på sokker – nogen vil kunne bruge det, andre vil ikke. Men nu ligger det der, til fri afbenyttelse for dem, der synes at kunne bruge det.

Værsgod  :)

12 kommentarer:

  1. Kære Penille, jeg har mailet dig vedr. din sokkeforklaring... ;))

    Den er genial.

    Mange knus Henriette

    SvarSlet
  2. Det er da bare det rene guld værd , Mange tak for det Pernille :-)
    Hilsen Lise fra Horsens

    SvarSlet
  3. Fantastisk - tak for uddelingen af guldkorn :-)

    SvarSlet
  4. Det var ellers noget af en afhandling ;o)
    Fantastisk! Den er straks printet ud - tusind tak.

    SvarSlet
  5. 1000 tak for roserne, hvor er det godt I kan bruge det.
    Sig endelig til, hvis der alligevel skulle have sneget sig en fejl ind, så jeg kan få det rettet :)

    SvarSlet
  6. Tusind tak Pernille fordi du gider at dele din viden med os andre knap så strikke kyndige :-)

    SvarSlet
  7. Tak for din gavmildhed ;-)
    Har stadig tilgode at strikke min første strømpe, men med sådan en guide, er der vist kun tilbage at kaste mig ud i det...
    God weekend ;-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det dejligt I kan bruge det :)

    SvarSlet
  9. Tak - hvor er du dog en svedske- :-)

    SvarSlet
  10. En veninde anbefalede mig dine anvisninger. Jeg har strikket et par små sokker i tyndt garn, og et par store herresokker i tykt garn og dine mål, formler og forklaringer er GENIALE!!! Tusind tusind tak. Jeg har printet dine sider ud, og de ligger lige ved siden af mig når jeg strikker okkerne :-) Tak fordi jeg nu kan strikke sokker til alle i alle tykkelser!!! Jeg anbefaler din side på min blog nu.

    SvarSlet
  11. Jeg fandt din vejledning og har nu strikket min første sok nogensinde. Jeg har aldrig strikket andet end frem-og-tilbage ret- og vrangmasker (som regel i form af halvfærdige halstørklæder) og havde på trods af den manglede erfaring meget let ved at lave sokken.

    Så mange tak for hjælpen, og tak fordi jeg nu har mod på at strikke mange flere og sjove ting :)

    SvarSlet