lørdag den 11. maj 2013

Rent køkkengulv og foliefrit soveværelsesvindue


Egentlig var planen at bruge dagen sammen med Sille. Men planer er til at lave om, og i stedet for bare at tage hjem efter maleskolen i går, tog vi ind til Sille - og så var lørdagen pludselig fri.


Klar til rengøring


For at føle jeg alligevel lavede noget pakkede jeg en spand med klude, svampe og rengøringsmidler og cyklede ud til Henrietttes lejlighed og begyndte rengøringen.

Det er ikke fordi der er meget, men det er bare så meget lettere at slutrengøre en lejlighed når alle møbler og indbo er væk. Derfor lovede jeg for længe siden at når først Henriette var ude og nået til Lolland, skulle jeg nok sørge for resten.

Nu har jeg overblik, køkkenet skinner og på mandag husker jeg noget toiletrens inden jeg tager af sted. Det ville også være lækkert med en gulvskrubbe, men det kan jeg ikke lige overskue på en cykel.

Måske der alligevel dukker en op, ellers bliver gulvene rene efter gammeldags foreskrifter og våde knæ.

I morgen er planen at lave så lidt som muligt - jeg tror faktisk jeg er klar.

6 kommentarer:

  1. Du er en knag :-)
    Sporget.dk: en person man sætter pris på

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene, jeg synes det var det mindste jeg kunne gøre :)

      Slet
  2. Ih hvor laekkert. Det er nemlig altid et problem naar man flytter. Det har nok taget meget fra hendes skuldre.Naa, saa hun er blevet adopteret Lolling. Jeg er adopteret Falsterling, det er jo ikke sa langt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis Lin, der er langt fra Lolland til Brønshøj, bare for at gøre rent :)

      Jeg ved hvor langt, for min far kommer fra Lolland og mange ferier er holdt hos min farmor og farfar.

      Slet
  3. Kære Pernille. Du ER nemlig en knag og det betyder jo så meget at jeg ikke skal hele vejen tilbage for at gøre rent. Jeg er både taknemmelig og glad for di hjælp, kun er der een ting som gør mig trist..

    Nu er vi SÅÅÅÅ langt væk fra hinanden. :(

    Sådan må det være, og jeg håber at vi ses alligevel, nu bare på en anden måde.

    Mange knus og god mandag
    Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Henriette, selvfølgelig skal vi ses. Ikke helt så tit, men bare vent :)

      Slet