fredag den 3. maj 2013

Tidlige morgentimer


Da jeg går i seng ved jeg godt der er under seks timer til vækkeuret ringer.

Jeg ved godt det ikke er verdens godeste ide at blive så længe oppe, og jeg ved godt at fredag bliver lang.

Meget lang. Formentlig først for alvor slut engang efter midnat.

Men sengen kaldte ikke. Det gjorde hyggen. Timerne i hjørnet af sofaen med varm the i koppen, masker på pindende og en god film på skærmen. Timerne der endte en torsdag, der gjorde godt.


Salvie maj 2013


Jeg står op. Sætter vand over til varme og finder morgenmad, der spises midt i pakning af taske og kurve. Tænker på hvor meget jeg mon skal have med.

Tænker på de tre afsnit af dagen, der gerne skal rammes ind og findes plads til i både poser og tasker.

Jeg pakker rent tøj og håndklæde. Finder shampoo og tænker der nok bliver tid til et bad. For dagen starter hårdt. Der skal pakkes og flyttes. De sidste skabe skal tømmes og et særligt menneske skal sendes på eventyr under sydligere himmelstrøg.

Om jeg når at vinke farvel til flyttebilen, inden hverdagen og arbejdslivet sætter ind, har jeg ingen anelse om, men jeg skal i hvert fald gøre mit til at oplevelsen bliver god.


Salvie maj 2013


Senere skal danseskoene kridtes. Årets sidste fest er på banen. De sidste fester har ikke været velbesøgte. Der er været sørgeligt få fremmødte, til gengæld har de hygget sig i stor stil.

I aften har vi inviteret de kommende festdeltagere med. Næste års kuld. Flere har været og spørge. Nysgerrige og interesserede. Klar på sene festtimer ud over det de kender.

Inden lockout og konflikt skulle jeg slet ikke have været med. Datoen blev blokeret af et arrangement for alt personale på skole. Vi skulle høre spændende ord, spise god mad og være sociale.

Afblæsningen kom for sent. Musik og foredrag blev aflyst. Tilbage står festen med ungerne og min søde tidligere kollega, der havde lovet at træde til, når vi nu ikke kunne.

Ikke om han ville blive hjemme, bare fordi der alligevel ikke er brug for ham. Nu vil han til fest og jeg glæder mig til en aften i dejligt selskab.


Fredag skal nok blive god.

Og lang.

2 kommentarer:

  1. Du har da et ret så spændende program i vente. Rigtig god fornøjelse med det hele. Og hils. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Catarina :)

      Jeg husker at hilse.

      Slet