tirsdag den 14. maj 2013

Der bliver godt fyldt derude


Jeg har flyttet alle planterne, der stadig bor indenfor om natten, ud i regnen. Både dem fra vindueskarmen, stuegulvet og opgangen.


Godt fyldt på altanen


Udenfor er vejret vådt, men også mildt og en lille smule koldt. Ikke for koldt, bare koldt nok til at jeg har lukket døren igen. Og taget strømper på.

Nogle af planterne har allerede været ude og inde flere gange. De har holdt af det. Det har de fortalt mig - bilder jeg mig ind - ved at se ud som om de kan lide det.

De fylder godt derude. De nedklippede geoginer er igen blevet kæmpestore. Hvordan Anders skal komme til at sidde i sin yndlingsstol, når han kommer hjem, er et godt spørgsmål.

I dag får de lov at lege ude mens jeg tager på arbejde. Så kan de komme ind igen i aften.

Mon ikke de synes godt om det?

9 kommentarer:

  1. Det tror jeg de vil synes er skoent.

    SvarSlet
  2. De ser bestemt ud til gerne at ville lege ude, men måske vil de gerne ind til aften. Du har jo snart georginer i blomst. Jeg pakker stadig georginknolde til kunder, så der er andre der må vente lidt endnu på blomster.

    Anders finder nok stolen, hvis han er ihærdig nok...

    SvarSlet
    Svar
    1. Margit jeg tænker også han finder stolen, og så vidt jeg vurderer vejrudsigten tror jeg bestemt også de gerne vil ind til aften :)

      Slet
  3. Hejsa Pernille - hold da op hvor er dine georginer blevet store - men kan se at den store af dem bagerste - har nogle meget tynde skud - skynd dig at klippe dem halvt ned - så får du nogle mega flotte georginer - så Anders får mega svært ved at sidde i hans stol - han kan da heldigvis skubbe lidt til krukkerne så han kan komme til - ja en god ide at sætte ind når vi får så meget koldt vejr om natten - men tror at du efter pinsen kan lade dem stå ude - når du har været så god til at slæbe frem og tilbage mange gange.. kærlig knuz Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ulla, jeg har skyndt mig at klippe ned .. og håber på lune nætter efter pinse :)

      Slet
    2. Dygtig ;-) men du kan forhåbeligt se at det bliver en anden plante ud af det end hvis ikke du havde gjort noget - når den nu var så langt fremme - tror jeg skal have mine fundet frem efter weekenden - når vi har været på weekend ophold med hele mands familie hvis de skal nå at komme igang og blive til noget i år :P

      Slet
    3. det kan du tro jeg kan. De er meget mere buskede og tætte, end inden jeg første gang klippede i dem :)

      Slet
    4. lyder bare rigtig godt /dejligt - at de er blevet det - må selv huske at gøre ved mine for sidste år blev de mega en benet :P

      Slet