fredag den 17. maj 2013

Jeg har brug for det skæve og finurlige i hverdagen


Jeg kan mærke jeg har brug for at strikke småt for øjeblikket. Derfor ryger der en del sokker af pindende lige nu.


Farvesammensætning


Selvom solen varmer og jeg har fundet de bare tæer frem, er det stadig godt med varme sokker, når kulden og trætheden finder vej om aftenen.

I morges startede jeg et nyt par.

Jeg er vild med at to forholdsvis kedelige nøgler garn, tilsammen kan skabe et rigtig fint og hyggeligt farveforløb.


Farvesammensætning


Det er ikke altid det virker, og i morges var det et sats. Et sats, der ser ud til at ende rigtig fint.

Når det drejer sig om trøjer og andre store ting skal det i min verden helst være ensfarvet, men sokker må godt stikke af, være skæve og lidt til en side.

Jeg  tror de her bliver rigtig gode.

6 kommentarer:

  1. Jeg har det på samme måde; mine trøjer skal også være ensfarvede (ikke at det har forhindret mig i at strikke en enkelt eller to i flerfarvet mønsterstrik) og så kan farverne sprælle lystigt på strømperne.

    Strømperne er ikke helt alene om at sprælle; indimellem sniger der sig andre former for "tilbehør" ind i mangefarvede striber som feks Parrot-sjalet og diverse pulsvarmere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lea,, jeg kan faktisk rigtig godt lide striber, jeg kan faktisk ikke forstå jeg aldrig strikker striber... Det må være en udfordring til mig selv. En dag :)

      Slet
  2. Jeg elsker dine multifarvede strømper og ville ønske jeg selv havde samme tallent - til vinter vil jeg dog prøve om jeg kan hitte ud af det. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, jeg synes også de er skønne :)

      Slet
  3. Hørt hørt. Det spraglede sokkegarn hører til på fødderne !!!! Og uldne sokker er til HELE året 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, hvor er det dejligt, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan :)

      Slet