tirsdag den 7. maj 2013

Kvaliteten ved fællesstrik


April 2013


Fællesskaber af enhver art er fantastisk. At mødes med ligestillede i et fællesskab om et eller andet. At opleve sig set, hørt og forstået. At kunne dele sin passion eller for andre tåbelige ideer. At kunne nørde i fællesskab.

I aften har jeg siddet i et sofahjørne. Jeg har strikket. Jeg har grinet og jeg har snakket om masker, pinde, markører og alskens andet strikkerelateret.

Jeg har også delt andre af livets aspekter. Jeg har grinet af andres sjove historier. Jeg har delt og fået og gengældt.

Jeg har spist god mad. Drukket grønt blomsterafkog og hældt kage på en tallerken.

Jeg har hygget - og det er svært godt.

4 kommentarer:

  1. Fællesskaber er i alle henseender uundværlige.
    Så sent som til frokost på jobbet i dag, blev jeg mobbet, da 'knægtene' (mine kolleger) hørte, jeg har planer om at tage til Uldfestival i weekenden - ak ja, hvad ved de ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lydert, sådan en garnnøglefestival (som jeg engang hørte det kaldt) er en dejlig ting. God tur, jeg håber vejret er med jer :)

      Slet
  2. Åh, hvor lyder det bare rigtigt hyggeligt :)

    SvarSlet