fredag den 31. maj 2013

Sidste fredag i maj


Af sted kom han. Med tasken fuld af kanelsnegle. Om han cyklede eller tog bussen, ved jeg ikke. Jeg ville nok have valgt det sidste, men tidsfaktoren fyldte også.


Fyldt til randen


Om lidt er det min tur. Tasken er pakket. Niende klassernes sidste skoledag står for døren. Jeg glæder mig til at se deres revy. Jeg glæder mig mindre til skumsprøjt i skolegården. Personligt så jeg gerne barberskummet udskiftet med vand. Jeg glæder mig til den traditionelle fodboldkamp, og jeg glæder mig over at det ud som om solen holder ved.

Og som sagt tasken er pakket. Jeg ved hvor bruseren er at finde, og tøj kan vaskes.

6 kommentarer:

  1. Det lyder til at du har en rigtig dejlig dag i vente :-)

    God fredag til dig med skumsprøjt og glade elever :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemette, det var en dejlig dag, med glade børn og bedst af alt - sol og varme fra oven :)

      Slet
  2. Er det allerede sidste skoledag derhjemme??? Og vi har ikke engang faaet foraar endnu.
    Rigtig god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det Lin. Nu starter tiden for læseferie og de alvorlige eksamer :)

      Slet
  3. Ha' en dejlig dag med glade elever. Sikken en lækker taske fuld af kanelsnegle UhM :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nola, der blev taget godt imod kanelsneglene, og ikke en eneste kom med hjem :)

      Slet