tirsdag den 14. maj 2013

Sjove lege kan aldrig gå over gevind... eller noget


En af de store syvendeklassesdrenge har en leg kørende, som han vistnok er den eneste, der for alvor synes er sjov.

Legen går i store træk ud på med grin og temmelig meget smil at afpresse alle andre eller i hvert fald bilde dem ind at de enten skylder eller skal give ham et eller andet.


hvid3


Jeg føler mig lidt som et yndlingsoffer, og det har jeg egentlig lidt svært ved at forstå, for jeg vil aldrig give ham alt det han vil have. Ifølge pålidelig kilde, er det langt nemmere at afpresse hjemlige små brødre for slik.. og det må da være langt sjovere og mere fyldestgørende end dumme pædagoger, der siger nej eller griner hele tiden.

I dag ville jeg hverken give ham en lakrids, en sodavand, trehundrede kroner, en energidrik eller, eller, eller... Langt det meste kunne jeg ikke engang give ham hvis jeg ville - jeg havde hverken lakrids, sodavand, trehundrede kroner eller en energidrik.


hvid2


Da jeg så heller ikke ville lade ham tage en kuglepen med hjem, udbrød han:

Jeg snakker med din chef og siger til ham... altså jeg vil jo ikke have dig fyret... men jeg siger til ham, at han skal sende dig på barselsorlov til du giver mig en Hustler...

I samme øjeblik trådte chefen ind ad døren.

Chefen mente det ville være bedre og et mere fornuftigt pressionsmiddel hvis han i stedet lockoutede mig...

Så var det ligesom på plads!


hvid4


Da jeg senere havde lukket og låst og bugserede min cykel ud gennem lågen til cykelskuret, kom den samme store syvendeklassesdreng løbende tilbage.

Han havde glemt sine tyskbøger i klassen, og fik han ikke lavet lektier til i morgen vankede der øretæver, faldende brændeknuder eller det der var værre.

Selvfølgelig fik cyklen lov at stå, mens vi begav os op på første sal efter både tysk- og matematikbøger. Det var vist bedst at få begge dele med.

Med en melding om at jeg næsten var tilgivet og helt sikkert havde reddet hans dag, gik vi hvert til sit.


hvid1


Har jeg forresten nogensinde sagt, det sjældent er kedeligt på mit arbejde? Selv de små ting kan gå hen og blive temmelig morsomme.

8 kommentarer:

  1. ja du keder dig da ikke ! Han lyder da vældig sød og Meget glad for dig også!

    SvarSlet
    Svar
    1. Evi, han er vældig sød og meget glad :)

      Slet
  2. Hehe, han lyder da både sjov og sød ;-) Sikke nogle skønne billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemette, han er så sjov :)
      Jeg er vild med at alle træerne står fuldt blomstrende lige nu.

      Slet
  3. At true med barselsorlov, ja det var nok det værste han kunne tænke sig ;-)

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Ulla, jeg har grinet hele vejen hjem :)

      Slet