torsdag den 23. maj 2013

Den blødeste blødhed


Jeg er hoppet på endnu et mystery shawl. Jeg kunne ikke modstå Through The Loops udfordring. Dels fordi Kirsten ofte laver nogle rigtig fine ting, dels fordi der er flere farver i sjalet, og jeg ikke er så god til mere end en farve ad gangen. Men allermest fordi hendes opskrifter er så enkle, nemme og rare at gå til.


sjal1


Jeg forsøger at holde mit lager lidt nede. Det lykkes faktisk rigtig godt. Selv med det store indkøb Anders stod for sidste måned, har jeg langt mindre garn på lager, end jeg havde da året startede.

Det betyder så, at mit lager ikke er sådan et, hvor jeg bare kan gå ind og finde tre fantastiske farver, der tilsammen kan blive rigtig fine og som samtidig passer til strikkefastheden. Til gengæld betyder det, at der er overskud til at bestille nyt.

Jeg var en del rundt på nettet, for at finde noget helt specielt. Noget jeg ikke har strikket af før. Noget spændende og lækkert og gerne med et tvist af luksus.


sjal2


Jeg fandt Luxury fra Shilasdair Skye Yarn Company. Ren blødhed fra Isle of Skye, den største ø i de Indre Hebrider vest for Skotland. Med navne som Summer Loch, Moss og Blaeberry føler jeg mig næsten hensat til et sted i højlandet.

Garnet er et kapitel for sig. Håndfarvet med et fantastisk spil i indfarvningen. Merino, angora, babykamel og cashmere i en skøn forening. Blødt med blødt på. Jeg kommer til at ae alle fibrene af længe inden første clue dukker op - eller det håber jeg ikke.. men stryge hen over det, det er jeg ikke færdig med.

4 kommentarer:

  1. Laekre garner og flotte farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lin, jeg er spændt på hvordan det er at strikke med, og hvordan det bliver i brug :)

      Slet
  2. Det ser vildt lækkert ud. Hvor har du fundet garnet? Mange hilsner Susanne K, Middelfart

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, linket er selvfølgelig druknet i alle dem, jeg lavede. Jeg fandt det hos 123knit.com. Et af de mange links ovenover fører lige dertil :)

      Slet