lørdag den 4. maj 2013

Ægte kærlighed


I dag fylder Nicklas tretten år. Min søsters førstefødte. Min skønne nørdede nevø. Nørdede med alle de mest positive følelser, der kan lægges i den betegnelse.


Ægte kærlighed


Ægte kærlighed


Mange ting fylder i Nicklas' bevidsthed, men bedst af alt er og har længe været fodbold. Ønskelisten domineres af plakater, bolde og trøjer fra yndlingsklubberne, der spænder vidt over de bedste og mest geniale i hele Europa.

Jeg ved ikke meget om fodbold, men det tror jeg Nicklas gør, og når han allerede for flere år siden har udset sig de to tyske klubber der, så vidt jeg har forstået, står som vindere af det europæiske mesterskab i år og møder hinanden i finalen, er det nok ikke bare fordi andre har sagt de er gode.

Op til jul ledte jeg efter plakater. Både engelske, spanske og danske klubplakater af de ønskværdige slags var til at finde og komme i nærheden af dengang. Og et par stykker blev da også pakket ind og pakket ud igen på selve gaveudpakningsaftenen.

De tyske derimod. Dem kunne jeg ingen steder finde.

Så denne gang er jeg gået direkte til klubben. Og med noget der ikke ligefrem kan betegnes som ekspresfart ankom i går de ønskværdige genstande direkte fra Borissia Dortmund.

Bayern München opgav jeg, for med en mindstekøbspris, der lå langt højere end jeg synes rimeligt, havde jeg ikke den store lyst til forretninger. Jeg vil selv bestemme!

Heldigvis ankom pakken i går. Jeg var lige ved at være bange for at den ikke skulle nå frem. Og nu står den her. Tapet ind i ægte kærlighed.

Sådan en erklæring er ikke lige at bryde. Så vi er blevet enige om at give den en omgang gavepapir som den ser ud, og så lade fødselsdagsbarnet om at klippe de kærlige erklæringer over .. og håbe at indholdet lever op til forventningerne.

4 kommentarer:

  1. Sikke da en fin indpakning af plakaterne/trøjerne fra Dortmund, de skal nok falde i god jord og jeg tror moster for nogle store krydser i mosterbogen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, plakaten var mærkelig. Den lignede mest af alt en reklame for et tømmerfirma, og trøjer har jeg ikke råd til. Men en keyhanger og et halstørklæde havde fundet vej, og de faldt i høj grad i god jord :)

      Slet
  2. Nu er jeg ikke den store fodboldfan, men man kan ikke undgå at elske FcBayern når man nu bor hernede, for de sparker virkelig numse, så kan godt forstå han er fan ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemette, så langt er min forståelse også nået. Og han blev rigtig glad :)

      Slet