søndag den 21. april 2013

Tidlige morgentimer, mens alle andre sover


Jeg har været tidligt oppe. Jeg har drukket the og set gårsdagens afsnit af Downton Abbey. Jeg så det ikke i går, for Emilie og Harry Potter indtog skærmen, men jeg vidste at afsnittet bliver genudsendt tidligt søndag morgen.


Med kant og næsten knapper


Undervejs dukkede Anders op. Han grinede lidt af mig og mit tidlige morgentv. Siden satte han sig ved computeren og spillede lidt. Han har fundet et gammelt, gammelt spil, fra dengang computerspil var meget lidt pæne, men også langt sværere at gennemføre end nutidens grafisk optimerede.

I aftes lukkede jeg sidste maske på Anders' megasweater. Den bliver varm, den er nærmest som et tæppe at sidde med. Jeg vejede og målte over trettenhundrede gram. At kalde den mega er helt på sin plads.

Enderne er hæftede, men der mangler stadig knapper, vask og stræk inden han kan tage den i brug. Hvis jeg er heldig (eller måske det modsatte) når den at blive for varm, inden den er helt færdig.

Klokken er stadig forholdsvis tidlig. Det er søndag, der er købt ind så søndagsbrunchen kan forberedes, når vi bliver sultne. Anders er krøbet tilbage under dynerne, og jeg kunne godt fristes til at krybe med... bare lidt. Jeg holder sjældent længe, når først jeg er vågen.

Men det er så hyggeligt.

4 kommentarer:

  1. Det lyder hyggeligt med sådan nogle tidlige morgentimer hvor akt er stille. Og tankerne er næsten anderledes, ikke.
    Dejlig søndag når I igen får øjne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mola, jeg er sikker på at det bliver en rigtig dejlig søndag :)

      Slet
  2. Gør det og snup en langsom søndagformiddag under dyne med Anders. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gjorde det Catarina - og det var skønt :)

      Slet