mandag den 1. april 2013

Forårsfornemmelser


I min vindueskarm står foråret på spring.


Forårsspirer


I et forfængeligt håb om, at i år bliver året med en sprudlende altan, har jeg sat blomster til spiring. Jeg har flere frø, men tør jeg så, hvis nu frosten skulle trække ud...

Der er ellers forår i luften nu. Jeg kan mærke det. Føle det. Nærmest lugte det. Jeg har siddet ude i det. Og på en sidste feriedag, hvor jeg egentlig tænkte jeg ingenting skulle, fik forårsfornemmelserne mig alligevel i gang.


Forårsspirer


Først var det brunch. Jeg fik lavet så meget, at vi formentlig ikke behøver mere mad resten af dagen. Siden fik jeg sorteret i mit garn. Nu står to store bæreposer fyldt med alt det jeg alligevel aldrig får brugt. Det meste sådan noget, der har ligget de sidste tyve år. Mindst!

Om det bliver i dag eller i morgen jeg kører forbi Røde Kors med det, det er ikke til at vide. Måske først i morgen. Resten af dagen kunne godt bruges med fødderne oppe.

Tror jeg.

2 kommentarer:

  1. Det er en rigtigt god ide at give det til Røde Kors, for deres nøgler mangler altid både garn og stof, og stof kan også være for eksempel dyne- og pudebetræk, der kun er slidte i hjørnerne.

    Da vi tømte min skats farmors plejebolig, tog vi alle former for duge, gardiner, dyne- og pudebetræk, lagner med mere og gav til Wivi, der er nøgleleder i Fakse, hvorefter hun syede en masse dejligt børnetøj ud af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tine, jeg tænker også, der nok skal blive god brug for det :)

      Slet