lørdag den 20. april 2013

Jamen så kunne jeg da også bare stoppe og fortsætte en anden dag


Lørdag har været min egen. Sammen med symaskinen. Og i langsomt tempo.

Emilie har indtaget sofaen og sat Harry Potter på. I numerisk rækkefølge. Hun er nået til tredie film. Og tror stadig, hun når dem alle i dag.


Bunkevis til sammensyning


Jeg har syet. Lommer er vendt og sat på baggrunden. Lynlåse er sat i og af uvisse grunde har jeg lavet paspolerede knaphuller. Det er mange år siden, jeg har gjort det sidst. Det er ikke svært, men jeg ville have bagsiden til at se ud som forsiden, og så kræver det lidt mere af tankevirksomheden.

Da jeg endelig var klar til sammensyning, viste det sig, at de trykknapper, der er nødt til at blive sat i lige nu  i arbejdsprocessen, mangler værktøj til isætning.

Jeg troede jeg have. Jeg troede forkert. Og smadrede den ene. Fordi værketøjet skal passe til udstyret, og store hamre ikke altid er det bedste.


Bunkevis til sammensyning


Ikke noget problem, tænkte jeg og ville køre ud at hente. Nåede i overtøjet før jeg kiggede på klokken - og slog op på givne hjemmesider. Først der kunne jeg konstatere at dagen er gået og alle butikkerne er lukkede.

Så hentede jeg chokolade. Chokolade er altid godt. Og indkøb til aftensmad. Bare fordi det virkede som en god ide.

Og pakkede bunkerne væk. Nu kan de passe sig selv. Så venter jeg på fortsættelsen mandag, når butikkerne igen lukker op, og trykknappe kan slåes i.

2 kommentarer:

  1. Jeg kunne snilt have fundet på at sætte mig sammen med Emilie og Harry.

    God sødndag til dig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, det var vist også en stor del af grunden til, at jeg var så længe om at nå så langt, som jeg nåede :)

      Slet