mandag den 8. april 2013

Et uvurderligt venskab


Sille og jeg lærte hinanden at kende da vi begge var ni. Hun skiftede skole og kom til at gå på min.


Rille- og ribstrik

Ret hurtigt fandt vi sammen i et fællesskab omkring vores forældre, der alle skulle skilles. Siden blev det et mindre vigtigt element i vores venskab.

Vi voksede op sammen. Sov hos hinanden. Løb rundt på Hvidovrevej iført kyser og legede det lille hus på prærien. Sang med på firsernes yndlingssange og valgte hver vores veje videre i livet, der alligevel bragte os tættere sammen.

Vi har været fra hinanden. Vi har været tætte. Vi har kendt hinanden i mere end tredive år. Vi har været med hinanden når livet er gået op. Og ned. Vi kender begge skeletterne i hinandens familieskabe. Vi kender de personlige, de sjove og dem, som ingen har lyst til at sige højt.


Rille- og ribstrik


Trods vores forskellige veje er vi alligevel endt stort set samme sted. Efter at have afsøgt spændende muligheder endte vi begge med en håndarbejdslæreruddannelse, og begge med at arbejde med mennesker.

Når jeg er sammen med Sille behøver vi ikke tale. Vi kan være stille i timevis. Vi er det sjældent, men jeg byder muligheden velkommen. Det er en helt speciel måde at være sammen på.

Oftest snakker vi meget. Deler hemmeligheder og det, der rører os lige nu. Vi kender hinanden ud og ind, der er ingen grund til ikke at fortælle. Til ikke at dele.

I går brugte jeg dagen sammen med Sille.

I går var en dejlig dag.

4 kommentarer:

  1. Sådanne sjæleveninder er guld værd! Jeg smiler når jeg læser hvad du skriver om jeres venskab, det er rigdom der er til at tage og føle på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, jeg føler mig meget rig :)

      Slet
  2. Jeg bliver glad af at læse om jeres venskab. Jeg har ikke sådanne venskaber, måske fordi jeg har en søster, som er tæt på mig aldersmæssigt og dermed egentlig rummer alt det du beskriver om jeres venskab :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, om det er en søster eller en veninde, tror jeg egentlig er ligemeget. Bare der er nogen at dele med :)

      Slet