torsdag den 25. april 2013

Total i orden plan, der! Eller hvordan gode ideer nogen gange kan gå over gevind


Vores køkken sejlede.

Det gør det nogen gange.


Altanen april 2013


Det var stadig formiddag. Anders dukkede pludselig op. Der var ikke noget at lave til ham på arbejdet, han havde ikke samvittighed til at trække løn på ingenting, og han havde stadig en feriedag til gode.

Fint tænkte jeg og kørte mod arbejdet. Jeg sagde det ikke højt. Det er ellers godt at udtale sine forventninger, så andre forstår dem. Jeg tænkte bare, at så havde han masser af tid til det der køkken.

Da jeg kom hjem sov han. Køkkenet så ud som da jeg forlod det. Han havde vist sovet hele dagen.

Sådan er det nogen gange.


Altanen april 2013


Da Anders begyndte at vågne, og jeg kunne mærke weekenden lægge sig som en tung dyne af træthed, var han parat til madlavning. Men gik kold i det umulige køkken.

Så vågnede jeg alligevel. Rejste mig, og fik styr på det der køkken. I hvert  fald nok til rydde plane flader og plads til begejstring. Drevet af en bagtanke, som jeg egentlig synes var lidt snyd, men som jeg valgte at håbe han ville falde for.

Da han pludselig stod i køkkenet og ligenede et spørgsmålstegn, sagde jeg derfor, at nu ordnede jeg køkkenet - så kunne han købe garn til mig.


Altanen april 2013


Planen var alpakka. En tre-fire nøgler af det pæne petroleumsfarvede, der passer til højlandsulden jeg allerede har stående.

Okey, sagde han og styrede mod computeren. Så var det udviklingen tog fart. For de få gram jeg ønskede stod langt fra mål med det antal kroner der skal til fragtfri levering. Det sidste spottede Anders hurtigt. Og hvorfor betale fragt, når det kan fåes gratis....

Nu er der så både højlandsuld og alpakka i flere farver på vej fra Aalborg til Rødovre.


Jeg sidder tilbage med en smule røde kinder...

Jeg tror jeg skylder. Big Time. I retning af strik i herrestørrelse af lækker uld!

6 kommentarer:

  1. hihi men en smart måde at gøre det på Pernille ;-) Til slut var alle tilfredse og du kan glæde dig til lækkert garn :-)
    God aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg glæder mig Nola. Og heldigvis er Anders ikke sådan en der kan lokkes til noget, med mindre han selv synes det er en god ide :)

      Slet
  2. ohhh lad os se hvad manden ( øhh var det dig? ) valgte :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, Da først han begyndte at fylde op, nåede jeg at stå så meget af, at det ikke kun var mig der valgte.

      I forhold til at se skal det lige nå frem :)

      Slet
  3. Ha-ha. Det lykkedes! Jeg VIDSTE at du kunne få Anders til også at købe garn til pindende.

    Nu mangler jeg bare Anders' assistance. Han må meget gerne give sine tips videre til Gemalen. Specielt det der tip om de der rosentræspinde...
    ;o)

    KH Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja Karina, jeg tror det handler om ikke at forvente noget... og så er det vist også en rigtig god ide at strikke en megasweater efter modtagerens definitioner :)

      Slet