fredag den 15. april 2011

Om at nå bunden


taskebund


Jeg vil lave en bund, sagde jeg, og Anders fik øjeblikkeligt julelys i øjnene. De slukkedes dog lige så hurtigt, som det gik op for ham at bund ikke nødvendigvis har noget med kage at gøre.

Jeg har efterhånden eksperimenteret en del med bunde i flettede tasker. Modellen jeg endte op med er gennemprøvet og fungerer. Men når nu jeg vidste den virkede, havde jeg lyst til at prøve noget nyt, og ville afprøve Helenes metode.

En forholdsvis simpel metode, der er let at gå til. Jeg måtte bare sande, at den ikke fungerede for mig. Måske tager jeg fejl, men jeg har en fornemmelse af, at ugeblade med tape fylder en hel del mere end slikpapir og kaffeposer.

I hvert fald blev det færdige resultat ikke godt, og jeg skilte det hele ad igen, for at bruge min egen gennemprøvede version. En version der alligevel ikke er mere gennemprøvet end jeg er lidt i tvivl om hvordan en videregivelse skulle kunne formidles.

Skulle du alligevel have lyst til at eksperimentere, og synes du også Helenes version bliver for tyk, så har jeg taget udgangspunkt til enkeltdele, der er en halv gang længere end normalen og som skal flettes lidt alternativt, for at hænge sammen, men som ved sammensyningen fungerer helt på højde med alt det andet flet.

Siden blev bunden færdig, og er nu næsten syet på. Igen trækker jeg på egne erfaringer og sammensyningen bliver en smule mere besværlig, bare fordi jeg så synes bedst om det færdige resultat.


bund på projektet


Måske er det godt jeg har et andet projekt, der helst skal være færdigt inden alt for længe, for der er lige et par ideer, der er nødt til at blive gennemprøvet… men der er også et håndled, der helst vil sige stop… Først projekt, dernæst ideer… tror jeg.

4 kommentarer:

  1. Jeg har samme problem med bunden bliver for tyk... så jeg droppede det igen .. men hvis du har en bedre løsning, så sig endelig til... :o)

    SvarSlet
  2. Jeg har forsøgt mig flere gange med den "flade" bund, og jeg synes heller ikke, at jeg kan få den dob. bund til at blive rigtig pæn.
    Har du en opskift til den overstående bund, det ser rigtig pænt ud, synes jeg.
    gittehjorgensen@hotmail.com

    SvarSlet
  3. Hej Pernille

    Vil du ikke godt dele ud af din erfaring med at lave bunden - da jeg også sidder og kæmper med den1

    mvh Sanne

    sannedzienis.rasmussen@kriminalforsorgen.dk

    SvarSlet
  4. Har netop sidde tog suget til mig af lækre flettede tasker her på din blog! For søren, hvor er du dygtig!
    Derudover lyder det meget spændende med den alternative bund! Jeg lytter også meget gerne... ds_dorte(snabel-a)hotmail.com, hvis du deler :-)

    SvarSlet