fredag den 8. april 2011

Mens jeg venter


starten er gået


Jeg har rørt en dej. En dej, der skal blive til lækre sandwichboller. En dej med pesto… Kan man det, tænkte jeg og hældte en ordentlig klat i.

Mens jeg venter på at den nedlader sig til hævning, er der mange ting jeg kunne få lyst til. Der er også ting jeg bør, og jeg vælger at kaste mig over det sidste.

Jeg har fundet malingen. Jeg har fundet penslerne. Der er tegnet op. Og der er lys. Det var der nemlig ikke nok af i aftes. Og jeg har lovet. Så bare et par strøg. Bare for at komme i gang. Så kommer resten nok.

Og mens bollerne om en times tid eller to skal hæve anden gang, kan jeg passende hente det rene vasketøj, der hænger i kælderen. Det hører nemlig også til bør. Og behøves.

Jeg sætter lige det første strøg først.

5 kommentarer:

  1. Af og til er der sg.. for mange burde i Livet. Håber dejen OPlader sig til at hæve og venter spændt på resultatet.

    SvarSlet
  2. Det lyder rigtig lækkert med pestoboller. Jeg bager pestosnegle en gang imellem og det er virkelig en lækker mundfuld.
    Klem og en dejlig fredag til dig,
    mette

    SvarSlet
  3. Jeg tror de bliver rigtig gode - hævede og velduftende :)

    SvarSlet
  4. Umnn... Det lyder lækkert! Det må jeg prøve!
    God week-end!

    SvarSlet
  5. Du Prøver bare løs, LisBethLys, jeg er ret sikker på der er basis for en hel del eksperimenteren :)

    SvarSlet