tirsdag den 29. januar 2013

TTL Mystery Sock 2013


Fem clues. Fem uger. Fem dage med strik.


TTL Mystery Sock 2013


Heldigvis har jeg også andre projekter, ellers havde der nok været en del mere utålmodighed at spore undervejs.

Nu er de færdige. Sidste del var ankommet, da jeg vågnede i morges. Anders havde allerede sørget for the, så det var bare at sætte sig til rette i sofaen og strikke løs.

Den sidste del var tåen. Kirsten plejer at lave noget sjov ved tåen. Men ikke denne gang. Denne gang var det en helt almindelig temmelig kedelig tå. Sådan en, hvor der tages ind til der stadig er mange masker tilbage. Som så syes sammen. Eller strikkes sammen.

Jeg bryder mig ikke om den slags tæer. Jeg ved ikke rigtigt hvorfor. Jeg synes de ser halve ud. Jeg synes ikke om synet på mine fødder. Måske er det også derfor jeg ikke er specielt vild med strømper strikket fra tåen og op.


TTL Mystery Sock 2013


Men. Når nu der var en helt amindelig kedelig tå i udsigt, besluttede jeg at prøve noget nyt. Jeg har nemlig aldrig strikket en strømpe med en stjernetå. Så det gjorde jeg.

Fandt anvisninger i min mors store håndarbejdsbog fra Gyldendal, jeg overtog for mange år siden. Og strikkede kiler i stedet for den mere ordinære flade tå.

Det blev fint. Så jeg tog dem på. Strømperne med tæer.

Jeg har haft dem på hele dagen. Jeg synes stadig de er fine.








Design: TTL Mystery Sock 2013 af Kirsten Kapur.


Garn:Fabel fra Garnstudio. Farven nummer 650 - Forest.

De færdige strømper vejer 76 gram.


Pinde: strømpepinde str 2½.


Størrelse: Small.


TTL Mystery Sock 2013


Bemærkninger: Min strikkefasthed passede ikke helt. Egentlig burde jeg strikke på en mindre pind, men pind to en halv er vist det mindste jeg kan holde ud. Jeg har ikke forsøgt med mindre, men bare tanken gør mig dårlig.

Altså håbede jeg det bedste, og heldigvis passede længden på foden perfekt, da jeg nåede slutningen.

Jeg fulgte alle anvisninger til punkt og prikke. Hvis der lige ses bort fra tåen. Den valgte jeg at strikke med stjerneindtag. Delte fodens masker i otte, som hver især stod for en kile.


Har du lyst til at se flere billeder af strømperne, kan de ses lige her på Ravelry.

8 kommentarer:

  1. Så fine stjerne tæer du har.

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Losarinas mmor, jeg synes også de er endt rigtig fint :)

      Slet
  3. Åh, hvor er de blevet fine. Jeg er lidt ba'u' men overvejer meget at lave tåen til tå-sandal, da strømperne ser ud til at være for fine til lukkede sko.

    mange hilsner
    Susanne K, Middelfart

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne også være rigtig fint Susanne :)

      Slet
  4. Hvor er de flotte! Jeg strikker altid (næsten altid) stjernetå, jeg har det nemlig på samme måde som dig hvad angår tæer på strømper :) Jeg er gået helt død i de Mystery Socks (jeg strikker en anden model end dig) som jeg var igang med at strikke. Det er jo en chance man tager når man strikker noget man ikke ved hvordan ser ud, og jeg blev aldrig rigtig vild med udfaldet. Jeg har dog mod på at deltage en anden gang, det er sjovt! Ha' en god dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, jeg har også strikket noget, jeg er knap så vild med udfaldet af. Jeg har lært at kigge rigtig meget på designeres tidligere designs, inden jeg hopper på et mysterie. Det er selvfølgelig ikke en garanti, men en hjælp.
      Og ja, det er rigtig sjovt, så jeg prøver helt sikkert også igen en dag :)

      Slet