lørdag den 19. januar 2013

Echoes of Color


Echoes of color


Lørdag har været helt stille.

Lørdag har været vasketøj, opvask og indkøb.

Lørdag har været sofahygge og the i spandevis.

Lørdag har også været en tur ude i den kolde sne med kamera og et færdigt tørklæde.


Echoes of color


Jojis mysterie er færdigt. Og har fået et navn.

Det er blevet fint.

Det har hængt om halsen på mig hele dagen.

Blandingen af uld og silke er dejlig og blød og varm.


Echoes of color


Mens jeg har strikket, har jeg på skift været tilfreds og utilfreds med mit farvevalg. Jeg ville prøve noget nyt. Måske ikke helt nyt. Måske ligner det alligevel noget jeg plejer. For mig føles det nyt.

Jeg ville have støv og jordfarver. Undervejs har jeg ærgret mig over ikke at have valgt mere klare farver. I dag er glad. Det er lige som det skal være.

Det er stort. Det er varmt. Det skal nok blive brugt.








Design: Echoes of colors af Erica Jackofsky.


Garn: Samarkand fra Holst Garn i farverne Litchen, Walnut og Clay.

Det færdige sjal vejer 122 gram. Jeg har brugt knap et nøgle af hver af farverne.


Pinde: Knitpicks str 3½ mm.


Størrelse: Jeg lavede den mindste størrelse. Den der hedder medium. Det gav et færdigt sjal med et vingefang på 220 cm og en højde på 58 cm.


Echoes of color


Bemærkninger: De to første clues er strikket helt efter anvisningerne. Det sidste lavede jeg til gengæld en del om på.

Jeg var ikke så vild med de to striber der skulle afslutte sjalet foroven. Specielt ikke tanken om en lys stribe, synes jeg om.

Jeg lavede i stedet en stribe af den mørke farve, omgivet med bundfarven. For at få frynserne til at passe, strikkede jeg kun seks pinde af den mørke farve, i stedet for de otte, der atår i opskriften.

Afslutningskanten skulle blot have været lukket helt almindeligt og løst af. Af en eller anden grund, bryder jeg mig ikke om aflukningskanter øverst på sjaler. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor, men jeg har observeret, at de sjale jeg har, der er afsluttet med en helt almindelig aflukning, ikke bliver brugt.

Jeg valgte i stedet at lave en picotaflukning. Det er til gengæld en rigtig god ide. Jeg er i hvert fald tilfreds.

Picotaflukingen lavede jeg således:

luk 2 masker af. * Sæt masken på højre pind tilbage på venstre pind. Strik en maske i den første maske uden at lade masken glide af venstre pind, Sæt den nye maske på venstre pind og strik endnu en ny maske og sæt også den på venstre pind. Luk fire masker af.


Har du lyst til at se flere billeder af sjalet, kan de ses lige her på Ravelry.

6 kommentarer:

  1. Tillykke med det, Pernille. Det er blevet rigtigt fint!
    Jeg mangler lige at tage billeder, så er mit klart...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak AC. Jeg er spændt på at se dit resultat :)

      Slet
  2. Hvor er det blevet flot. Der kan du se, den lyse farve er ultraflot til. Jeg maa tage mig et kig paa ravelry.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lin, jeg er heldigvis ganske godt tilfreds med resultatet :)

      Slet
  3. Det er rigtigt flot og du er så god til den slags projekter. Jeg er alt for utålmodig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Frederikke. Jeg tror nogen gange det at være god til noget, også handler om interesse. Jeg synes det er sjov. Måske netop derfor, har jeg oceaner af tålmodighed :)

      Slet