torsdag den 24. januar 2013

Pandevask og ærmestrik


Jeg kan bedst lide når køkkenet er ordnet, inden jeg sætter mig hen. Det foregår sjældent sådan her i huset.


Ærmer til Anders


I aftens orkede ingen af os. Måske orkede vi endnu mindre, fordi mine formiddagstimer giver masser af tid til køkkenskriveri inden arbejdstid.

Nu er bordet ryddet, opvaskemaskinen tømt - og sat i gang igen. Skærebrædder og pander vasket af, komfuret skinner og theen har trukket.

Den sidste fødselsdagsinvitation er skrevet, og med et frimærke i ryggen sender jeg den af sted, når jeg senere skal ud. Det er eneste invitation i snailmailform. Resten er sendt på nettet. Ikke det hyggeligste form, men det virker.

Dagen er i gang, lyset er kommet på himlen og jeg frydes ved tanken om at det stadig er der, når jeg har fri engang i eftermiddag. Jeg kan mærke jeg vågner og energien stiger hvert eneste år ved denne tid. Det betyder enormt, når lyset stadig er på himlen ved aflåsningstid.

Lige om lidt gælder det alle ugens dage. Men endnu er der stadig mørkt på de lange.


Ærmer til Anders


Ærmer til Anders


På mit bord ligger sweateren til Anders, der har ligget hen de sidste knap tre år. Nu skal det være. Jeg har lovet. Ærme nummer to er allerede godt på vej.

Jeg strikker snoninger og sadelskulder. Det sidste har jeg aldrig prøvet, og gruer en lille smule for, om udregningerne vil passe, når også for og bag kommer til.

Udregningerne får lov at vente til ærmerne er helt færdige.

Det tidspunkt rykker tættere og tættere på.

4 kommentarer:

  1. Spændende sadelskulderprojekt! Det skal da nok passe :) Du plejer da at regne den godt ud :) En sadelskulder sidder godt og jeg vil følge med helt til slut... Også selvom der skulle gå et par år mere :) Men det gør der jo ikke, vel, for du er jo færdig lige om lidt, ikke?! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det satser jeg på Mette. Jeg har nemlig også indgået en aftale med mig selv om ikke at søsætte andre store projekter før den er færdig. Det begynder at blive lidt svært.. Så jeg må hellere sætte turboen i gang... Eller slække på egne krav :)

      Slet
  2. jeg har det osse bedst med at der ryddet inden jeg sætter mig. Faktisk tror jeg aldrig der ikke har været ryddet inden. Jeg dur ikke til at slappe af hvis jeg ved der er rod et eller andet sted. Heldigvis har manden og sønnike det næsten også sådan. ;-)

    Ja, kan du så få den swetter færdig. :-) Når du kan strikke sokker i det tempo, så kan du osse få den trøje færdig. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, jeg er heldigvis også rigtig god til at lukke øjnene for det, hvis der ikke er ryddet og ordnet. Og noget andet trækker. Men jeg kan mærke at jeg får større og større behov for at få ryddet inden jeg sætter mig. Det er lidt sjovt :)

      Det er ikke altid sweatre og sokker er det samme :)

      Slet