onsdag den 30. januar 2013

Onsdag skal nok blive indholdsrig


Den lille rød-lilla taske, der skal gives til en ganske særlig person, er næsten færdig.


Den sidste finish er klar


Der mangler kun den allersidste finish, og jeg har pakket alt det, der skal bruges, så den kan blive færdig i dag.

Dagen skal ellers nok få ben at gå på. Vi starter lidt tidligere end ellers. Vi skal øve. Bruge teknikker og blive endnu bedre end vi allerede er.


Den sidste finish er klar


Den sidste finish er klar


For nogle år siden indførte Rødovre kommune et arbejdsredskab, der viste sig at være noget nær genialt. LTU - læring, trivsel og udvikling. En måde at se hele vejen rundt om et barn. Finde kernen, se hvor vi kan gøre godt. Og hvor vi fejler.

Vi har brugt det en del. Og haft resultater der langt oversteg forventningerne. Specielt AHAoplevelserne er interessante. Hvordan vi alle går rundt med forudfattede meninger, uanset hvor meget vi forsøger det modsatte. Hvordan vi pludselig kan se mønstre og handlemåder i et nyt lys, ændre vores tilgang, og i sídste ende hele barnets oplevelse.

Jeg var skeptisk dengang det først blev indført. Nu er jeg solgt. Og glæder mig til en time sammen med mine kompetente kolleger og en masse tanker, observationer og ny viden.


Den sidste finish er klar


Hvis jeg er heldig er tasken færdig, når sidste punktum er sat.

Senere skal jeg videre. Knus skal uddeles. The skal drikkes og strik skal strikkes. Jeg slutter eftermiddagen hos Henriette. Det er alt for længe siden, vi sås sidst. Jeg glæder mig.

6 kommentarer:

  1. Øjj, det lyder ret spændende og sikker nok alle kan bruge i deres hverdag og med omgangen med andre mennesker. :-)

    Og sikke en eftermiddag du har på programmet. Hils den søde Henriette mange gange og sig at jeg snart kommer til KBH og hun jo husker vi har en aftale. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina det er superspændende, og ja i virkeligheden kan det bruges mange steder.

      Din hilsen er bragt videre. Det er mit indtryk at Henriette "glæder" sig rigtig meget til turen rundt om mosen :)

      Slet
  2. super fin taske og jeg er sikker på at modtageren bliver glad for den.

    Forresten jeg har lige haft et semester på studiet, hvor vi havde om trivsel, udvikling og læring. Det var kanon spændende, og vi brugte bl.a. bogen Udvikling og Læring af ja Illeris, kan varmt anbefales :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helena, det er et rigtig spændende emne, som vi har arbejdet rigtig meget med de sidste mange år. Jeg tror altid man kan blive klogere og lære nyt, når det gælder samværet mellem mennesker. Det er nok i virkeligheden det, der gør det så spændende :)

      Slet