fredag den 11. januar 2013

Over dæmningen


Damhussøen, januar 2013


Det er blevet koldt igen udenfor. Det mærkede jeg tydeligt, da jeg i går formiddags kørte over dæmningen. De støvler jeg den sidste uge kunne holde varmen i, er ikke længere varme nok.

Der er smukt ned ved søen, også selvom himlen hænger grå og trist ovenover.

De mange svaner - langt flere end jeg synes, der plejer at være - svømmer stateligt rundt, mens ænderne putter sig mere i grupper.

Emilie hygger sig stadig i det farmorske. Hun lavede sauce bernaise i aftes. Den blev god, men ikke nydt. Resten af familien vil hellere have versionen i pulverform. Det er hørt før, og jeg tvivler på, at det ændrer på Emilies glæde over at kunne sætte saucen sammen fra bunden.


Damhussøen, januar 2013


Damhussøen, januar 2013


I aften holder vi fest. Jeg håber lidt at kunne finde et par glimrende strømpebukser som modspil til de fine grønne vipper. Hvis ikke, skal det nok blive sjovt alligevel.

2 kommentarer:

  1. Din datter skal bare været stolt over at kunne lave en ægte bernaise. Det er der vist ikke mange på hendes alder der kan! Og håber du får en glimrende fest i aften :-) God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hun heldigvis også Dorthe. Vi plejer at holde gode fester, så mon ikke vi fortsætter i aften :)

      Slet