mandag den 14. januar 2013

Ud i luften


Solen hang lavt, da jeg endelig fik løsrevet mig fra sofa, the, strik og almindelig søndagssløvsind.

Jeg tog den lange tur og provianterede med musik i ørene.


Rødovre, januar 2013


Solen skinnede i bag de lavthængede skyer, glimtede i vinduer og satte de efterårsfarvede træer og buske i brand.

Ved Papegøjehusene, der i virkeligheden hedder noget helt andet, men med tanke på de legofarvede facader aldrig har heddet andet, slog solen smut i de store vinduer i penthouseetagerne, der blev tilføjet for år tilbage, og som fik stivere der passer til farverne i resten af udsmykningen.

Ved Tårnvej havde jeg udsigt til yndlingsmotivet, inden jeg krydsede vejen mod indkøb i en søndagsåben butik.


Rødovre, januar 2013


Da jeg vendte hjem igen, var solbrillerne pakket væk, læsset tungt og skyerne langt mørkere, end de var bare en halv time tidligere.

Mens jeg hoppede tilbage i sofaen, pakkede Anders ud og sørgede for aftensmad af den gode slags.

Opvaskemaskinen har kørt og i kælderen hænger vasketøj, jeg burde hente. Jeg tænker jeg venter til i morgen formiddag, og beslutter at holde hviledagen i hævd med endnu en omgang strik.


Rødovre, januar 2013

2 kommentarer: