tirsdag den 8. januar 2013

I morgenens mørke


Det var stadig mørkt da jeg stod op. Anders udnyttede fleksibiliteten i mødetiderne, og stod op sammen med mig. Emilie udnyttede sene mødetider med lidt mere finsovning, mens jeg kyssede kæresten min farvel, bryggede the og satte kursen mod computeren og anden del af de hemmelige strømper.


Morgenstrik


Med stearinlys og blid musik i baggrunden kastede jeg mig over udfordringen. Senere lod jeg nyhederne være baggrundsmusik. Spørgsmålet er hvor meget det var værd. Jeg har allerede glemt hvad meteologen sagde, og der var ikke meget nyt blandt oplæsningerne.

Nu er første ben strikket færdigt. Morgenmaden er spist og kanden med the tom. Inden arbejdsdagen starter har jeg et par ærinder. En lyserød lynlås og et par falske vipper, gerne med fjer, frokost og nhgvis jeg kan finde det, en god håndcreme.

Det er vigtige sager, der skal med mig i tasken. Ting der både kræver omtanke og cyklen frem og tilbage.

Om lidt pakker jeg mig sammen. Pakker strømperne ned, og satser på det andet ben når et stykke, inden jeg igen om mange timer vender hjem igen.

I aften er der afsat et par timer i selskab med et par strikkeanerkendende veninder. Så er det godt at være veludrustet og parat. Jeg glæder mig, for det er efterhånden længe siden.

16 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig dag du har foran dig. :) Jeg kan varmt anbefale Hemp håndcremen fra Body Shop, den har jeg selv brugt i årevis. Den er drøj, har en god konsistens og trænger hurtigt ind og så er duften rar. Ikke parfumeret og ikke fuldstændigt neutral, men med den velkendte hamp-duft. -Hampolie, ikke den anden :)

    SvarSlet
  2. Jeg er forresten ikke sponsoreret af nogen, jeg kan godt selv se at det måske kan lyde lidt sådan :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, tak fordi du huskede mig på Body Shops gode håndcreme. Jeg oplevede det ikke som et sponsorat. Jeg har brugt den før, og den er nemlig rigtig god.
      Det gjorde det meget nemmere, jeg kunne stile lige mod Body Shop. Det var først da jeg stod der, og det viste sig de også har andre ret lækre håndcremer.
      Jeg hoppede på mandlerne i stedet, og det er også en rigtig god mulighed. Kan jeg allerede nu sige :)

      Slet
    2. Det glæder mig, at du kunne bruge min kommentar til noget. :) Jeg har forsøgt mig med mandeludgaven som bestemt også er god, jeg blev bare aldrig helt gode venner med duften. Følte at jeg havde for meget tilfælles med en marcipangris :)

      Slet
    3. Det kan jeg måske egentlig godt følge. Den dufter meget. Men nu prøver jeg :)

      Slet
  3. Det lyder dejligt. Jeg tror, at jeg snart trænger til en mystery KAL, kan jeg mærke, når jeg læser dit indlæg... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Erika, de er også rigtig hyggelige. Jeg skal bare lige lære kun at starte en ad gangen, og med så lange mellemrum, at jeg husker hvor hyggeligt det er :)

      Slet
  4. Wow, superb weblog layout! How long have you been running a blog for?
    you made blogging glance easy. The overall glance of your website is fantastic, let alone
    the content!

    hardwood floors installation

    my blog - cleaning hardwood floors
    my page > hardwood floors installation

    SvarSlet
  5. Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this post and also the rest of the site is also
    really good.

    My web page - http://floorhigh.posterous.com

    SvarSlet
  6. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to far added agreeable from you! However, how
    could we communicate?

    My blog post toenail fungus treatment

    SvarSlet
  7. Hello Dear, are you in fact visiting this web site regularly,
    if so afterward you will without doubt take good know-how.


    Visit my web-site :: hard wood floor
    My webpage - wood floors

    SvarSlet
  8. I think the admin of this web site is really working hard in favor of his
    site, as here every material is quality based data.

    Here is my website - hospital housekeeping training

    SvarSlet
  9. Hello, i read your blog from time to time and i own
    a similar one and i was just curious if you get a lot of spam responses?
    If so how do you stop it, any plugin or anything you can advise?
    I get so much lately it's driving me mad so any support is very much appreciated.

    Here is my homepage; phoenix house cleaning

    SvarSlet
  10. I leave a response whenever I especially enjoy a post on a website or I have
    something to add to the discussion. Usually it is triggered by the sincerness communicated in the article I
    read. And after this post "I morgenens m�rke".
    I was moved enough to drop a thought :-P I actually
    do have 2 questions for you if you tend not to mind.
    Is it just me or does it appear like a few of the
    responses appear like they are left by brain
    dead visitors? :-P And, if you are posting on additional
    social sites, I would like to keep up with everything
    fresh you have to post. Would you list all of all your communal sites like your
    twitter feed, Facebook page or linkedin profile?


    my blog post :: hardwood flooring

    SvarSlet
  11. Hello just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the pictures aren't loading properly. I'm not sure
    why but I think its a linking issue. I've tried it in two different web browsers and both show the same results.

    Feel free to visit my web-site ... nail fungus zetaclear

    SvarSlet
  12. Ahaa, its good conversation on the topic of this article here
    at this web site, I have read all that, so now me also commenting here.



    Also visit my homepage :: healthy hair

    SvarSlet