torsdag den 31. januar 2013

Farvestemninger i sol og vind


Det blæste stadig, da jeg kørte på arbejde. Ved et kryds fik en pludselig kastevind tempoet så lnagt ned, at jeg næsten ikke kunne træde pedalerne rundt.


Lys og aftenstemning


Jeg kom videre, og en venlig bilist ventede pænt, til jeg fik kæmpet mig over vejen. Længere fremme, i ly af blæsten, viste solen sig pludseligt fra sin glade side, og alting blev i det samme iklædt forårsfornemmelser.

Grønt skinnede imod mig fra alle sider. Græsset var grønt, de bare træer fik et grønt skær og på en mur lyste mos i den skønneste forårsgrønne farve.

Det var lige til at blive glad af, og resten af turen kunne blæsevejret bare komme an.


Lys og aftenstemning


Lys og aftenstemning


Da jeg kørte hjem igen, var alting gråt. Himmel, træer, gader og veje. Gråt i gråt. Det er sjovt som farver skifter på et øjeblik.

Hjemme tænder jeg lys. Kigger på himlen, der har nået stadiet lige inden solen for alvor er væk. Jeg brygger the og når en halv time alene, inden resten af husholdningen træder ind ad døren.

4 kommentarer:

  1. Hos mig blv jeg blæst omkuld, da jeg rundede et gadehjørne. Blev så glad over, at håret hænger godt fast i den ene ende ;-)
    Smukke lysestager du har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for dem Anne.
      Ja dagen i dag er vist ikke særlig egnet til paryk eller toupet :)

      Slet
  2. Det var nemlig et særligt lys, en stemning af forår :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Losarinas mor, det var skønt at opleve, og selvom lyset var væk, da jeg kørte hjem, var det godt at vide, det havde været der :)

      Slet