søndag den 6. januar 2013

I roligt tempo


Søndag er startet tidligt. Tidligere end ellers. Mens resten af husstanden stadig sover laver jeg the og kaster mig over et reparationsprojekt, jeg har skubbet foran mig længe.


Kjoleopsplitning


Kjolen jeg strikkede til Emilie for et par år siden er for lille. Det er der som sådan ikke noget at sige til, men hun er glad for den, og den er rigtig fin på hende.

Løsningen ligger lige for. Halsudskæringen skal være større. Noget af puffet i ærmerne må lægge ryg til. Det vil give plads til barm og tilvokset højde.

Det er jo nemt nok.

Hvis ikke lige det var for det strikkede bånd og alle de fine blomster, der er syet fast med tre forskellige farver garn. Det er mange endehæftninger. Det er meget optrævling. Optrævling, der ikke bare kan klares med en saks. Blomsterne skulle gerne kunne komme på igen.


Kjoleopsplitning


Mens mørket langsomt bliver afløst af lys, sætter jeg stille musik på anlægget, sipper af theen og kaster mig systematsik over opsplitningen.

Jeg tænker, at kan jeg bare få blomster og kant af, kan resten af projektet godt vente en dag eller to...

6 kommentarer:

  1. Jeg synes det ser meget spændende ud, men jeg ville aldrig turde sætte saksen i så fin en kreation!

    SvarSlet
    Svar
    1. Britt, jeg passer også på, og bruger saksen så lidt som muligt. Det er bare ærgerligt, at den ligger ubrugt hen, når den nu er så fin :)

      Slet
  2. Puha, det er noget af et sømdagsprojekt du har gang i. :-) God fornøjelse og god søndag til dig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde, Catarina.
      Den største del er overstået, så er det pludselig nemmere at overskue :)

      Slet
  3. Jeg sidder herzog bliver helt glad for atjegbare strikker strømper .

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ulla, jeg har også smidt et par sokker ind, som overspring, når alt det andet bliver for kedeligt eller stort :)

      Slet