mandag den 28. januar 2013

Blomstrende pulsvarme


Da først skaftet var færdigt, gik der ingen tid. I nat har håndvarmen ligget til tørre, og i dag kan jeg iføre mig blød uld og forårsfornemmelser på hænderne.


Flowers


Flowers


Det fine mønster på skaftet, der i mine øjne ligner bittesmå blomster sammen med knopperne over håndryggen, gør det færdige resultat rigtig fint.

De er skønne at have på, og kunne meget vel være sådan nogle, jeg kommer til at bo i.








Design: Halvvanter med bladmønster af Trine Bertelsen for Strikkebogen.dk.

Jeg kan ikke finde mønstret på hjemmesiden, men mon ikke den er til at få fat i via en forhandler, eller ved at kontakte strikkebogen.dk.

Update: Trine har opdateret siden, og mønstret findes nu på strikkebogen.dk.


Garn: Yaku fra Strikkebogen.dk. Farven hedder undyed. Garnet er det blødeste superwashbehandlet uld.

Den færdige pulsvarme vejer 44 gram.


Pinde: strømpepinde str 2½ og 3.


Størrelse: Der er kun een størrelse. Til mine hænder kunne de godt have været en smule smallere. Men det betyder ikke det store, de er skønne at have på uanset.


Flowers


Bemærkninger: Jeg strikkede en smule længere end mønstret angiver på hånddelen, fordi jeg ellers synes tommelfingeren begyndte for hurtigt, og skaftet flyttede sig op ad hånden, inden hånddelen startede.

Det vil sige jeg strikkede syv omgange, hvor jeg strikkede de drejede retmasker på overhånden, inden knopmønstret begyndte. Som et ekstra plus, synes jeg det fik mønstret til at virke lettere og mindre sammenpresset.

Jeg var spændt på hvor meget de ekstra pinde ville betyde for garnforbruget. Om jeg ville have nok i det ene nøgle jeg havde. Det var heldigvis ikke noget problem.

Jeg brugte Judys surprisingly strechy bind of til tomlen. Det er min erfaring at tommelaflukningen ofte bliver for stram, hvis jeg lukker almindeligt at. Aflukningen var perfekt til tomlen. Den er lige som den skal være.

Jeg forsøgte også den superstrechy aflukning foroven, men det blev for løst, så jeg valgte at lukke almindeligt af med en lidt større pind. Aflukningen kunne godt have været en smule løsere, men igen, de er skønne at have på.


Har du lyst til at se flere billeder af den blomstrende varme, kan de ses lige her på Ravelry.

11 kommentarer:

  1. Uha Pernille er helt solgt, hvad skal du have for at lave sådan et par til mig:-)????

    SvarSlet
    Svar
    1. Helena, de er rigtig smukke, men jeg er under ingen omstændigheder klar til at strikke endnu et par. Emilie har allerede spurgt, og hun har også fået et nej :)

      Slet
  2. Åååå de var lekre, neste gang kan du jo prøve litt tynnere garn :)
    Hilsen og klem fra Beth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Lisbeth. Jeg tror at skulle jeg strikke dem igen, ville jeg hellere fjerne et par masker. Mine fingre duer ikke til tyndere pinde :)

      Slet
  3. Næh, det er da de fineste pulsvarmere jeg har set længe, hvor er de flotte :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er de smukke Pernille! Dem kan jeg godt forstå, at du er glad for :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og så er de også superbløde, Pernille :)

      Slet
  5. Hej Pernille:) Hvor er de bare blevet fine og det er en rigtig god idé med de 7 ekstra omgange, vil give dig ret i at mønsteret så ikke bliver så presset;) Du har også ret med hensyn til at kittet ikke var at finde i min shop, så tak for det. Nu har jeg fået lagt det ind hvis der var andre der skulle have lyst til at gøre dig kunsten efter. De bedste strikkehilsner Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine, det var et fint mønster at følge, og jeg har skyndt mig at linke direkte til mønstret - skulle andre have lyst til finde vej :)

      Slet