mandag den 7. januar 2013

Ferien er slut


Morgenen er mørk, da jeg vågner. Anders er allerede taget af sted, jeg føler stadig sødmen fra farvelkysset. Emilie pusler rundt på sit værelse. Vi mødes i køkkenet, hvor hun laver madpakke og jeg koger vand til the.


Morgen


Der er tid til snak og tanker deles, mens hun pakker sig færdig, og jeg brygger theen.

Med et ønske om en god dag og glæde over at skemaet indeholder hjemkundskab, bliver hun sendt ud af døren. Det er stadig mørkt, og jeg kan glæde mig over, at vide hendes cykel er godt oplyst.

Mens lyset kæmper sig vej, tænder jeg lys, sipper the og strikker et par omgange på et par sokker eller to til den snarligt årsvendende Ungersvend. Jeg tænker de vil falde i god jord.

Jeg bader og gør mig klar. Tænker tanker og glæder mig til igen at komme på arbejde. Glæder mig til at gense kolleger og børn. Høre om ferie, gaver og nytårsfester.

Det er ikke til at vide på forhånd, men jeg tror at mandag meget hurtigt kan være slut. Næsten alt for hurtigt.

4 kommentarer:

  1. Håber du har haft en dejlig første arbejdsdag. Den startede da i hvert tilfælde godt. Og det dér farvelkys, det kan slet ikke undværes. Det skal til - også selvom man har kendt hinanden mange år. Jeg mangler det i hvert tilfælde, hvis det springes over af en eller anden årsag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dorthe, jeg har haft en dejlig første dag. Og nej jeg vil heller ikke undvære de der farvelkys. Også selvom jeg ikke altid er helt vågen, eller overhovedet kan huske :)

      Slet
  2. Håber din mandag var lige så skøn som du regnede med. :-)

    SvarSlet