fredag den 4. januar 2013

Aflevering


Berit skal på jordomrejse. Hundrede dage på et krydstogtsskib med stop de mest eksotiske steder undervejs. Jeg er ikke sikker på, det er en rejseform jeg helst vil på, men derfor kan jeg da godt være en lille smule misundelig.

Engang længe inden jul lovede jeg at udstyre hende med en lille clutch, der kan indeholde det mest nødvendige på et skib, og som samtidig kunne være lidt smart at rende rundt med.


Clutch til Berit


I dag var absolut sidste mulighed for at aflevere, og dagen var derfor aftalt på forhånd. Den lille taske har stået færdig siden i tirsdags, og nu skulle den bare afleveres.

Jeg havde lige et ærinde i Vanløse først. Det er nemt nok. Cyklen over dæmningen, så er jeg i Vanløse, og det er lige så hurtigt, at komme tilbage til Rødovre.

Hvis altså ikke cyklen punkterer, sådan cirka når man rammer Ålekistevej!

Der stod jeg så. Ringede til min mor, der er stedkendt, og hurtigt gelejdede mig hen til den gode cykelsmed, der boede lige om hjørnet.

Cykelsmeden var noget stresset. Nytåret har været hårdt ved cykelparken, og han havde under ingen omstændigheder plads til at have den stående efter lukketid. Men kunne jeg love at hente den lidt i fem i dag, kunne han godt lave den.

Jeg lovede og begyndte at overveje hvordan jeg skulle komme frem og tilbage. Det er nemlig nemt nok på cykel mellem Vanløse og Rødovre. Busruterne derimod, er ikke noget at skrive hjem om, og togene kører i den forkerte retning.


Clutch til Berit


Mens jeg gik videre mod mit ærinde, kom min mor cyklende. Hun tilbød med det samme, at jeg kunne låne hendes cykel. Hun skal ikke bruge den resten af dagen, og vi var ikke langt fra hendes bopæl.

Sådan gik det til, at jeg kunne fortsætte turen mod ærinde og tilbage til Rødovre og aflevering af den lille taske på min mors cykel.

Berit blev glad, og hun blev ønsket en god tur, inden jeg fortsatte hjem. Om en times tid, vil jeg tage turen tilbage, aflevere min mors cykel og glæde mig til igen at sidde på min egen, der passer noget bedre i størrelsen.

10 kommentarer:

  1. Godt at din mor kom forbi med sin cykel og du nåede det hele :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Frederikke, det gjorde i hvert fald det hele meget lettere - det er dejligt :)

      Slet
  2. Smuk taske !
    Sød mor :)
    Og rigtig god weekend !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Losarinas mor, jeg synes også hun er ret sød - hende min mor :)

      Slet
  3. Ja, smuk taske. Jeg har i den sidste tid med genudsendelser, også nydt synet af den lille smukke røde på Dronningens skulder.
    Træls når der kommer et bump på vejen eller hvad punkteringen skyldtes, men dejligt når alt løser sig tilfredsstillende.
    Mvh Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tine, jeg har slet ikke set nogen af genudsendelserne, men selvfølgelig må der være røde glimt :)

      Det viste sig, at det er beskyttelsesbåndet der er lagt i dækket, for ikke at punktere så tit, der havde gnavet hul. Som cykelsmeden sagde, så sker det, men til gengæld er jeg blevet sparet en hel del andre punkteringer. Det har han ret i, så det kan jeg godt leve med :)

      Slet
  4. Smuk taske, er især vild med det gamle skriftpapir. Hvor har du mon fundet det henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Helena, nogen gange har jeg været heldig at finde gamle bøger billigt rundt om. Andre gange har jeg fået. Det her er en gammel tysk-engelsk ordbog med et mix af gotiske og nutidige bogstaver, som en kollega fandt smidt ud.
      Jeg synes den er ret flot. Den er også ret tyk, så jeg har en del at klippe i. Og det er lækkert, så den har været brugt nogen gange :)

      Slet
  5. Meget smuk taske du nu får sendt på jordomrejse Pernille. Den vil da nok få nogle til at misunde ejerinden. Hvem ved måske vil du frem over få bestillinger fra alle mulige lokaliteter. Det kunne da være sjovt!

    SvarSlet