onsdag den 23. januar 2013

Onsdag blev en dag med både det ene og det andet


Onsdag startede lige på og hårdt.


  • Personalemøde, snak om sundhed, principper og visioner.
  • Børnetid med knækbrød, billard, fangeleg og en enkelt hexipuff.
  • Hurtig hjemkomst, cykelfralægning, ophankning i taske og ud igen.
  • Bustur, blomsterbuket og besøg hos Bedsteveninden.
  • Elektroniklån, snak, hygge og en kop the eller to.
  • Endelig hjemme, timelavet mad og lammeinderlår, der faldt fra hinanden.
  • Sofahygge, notalæsning, forsøg på forståelse af tvprogrammer, the og sokkestrikning.

Notalæsning


Slet ikke nogen dårlig menu for en onsdag.


Dagen er ved at være slut, og jeg burde gå i seng. Men jeg venter lige lidt. Bare lidt.

Jeg er nemlig af den slags, der har brug for alenetid, for at lade op.

Onsdag har indeholdt meget. Men alenetid er ikke mellem.

6 kommentarer:

  1. Kan sagtens følge dig i at der skal lidt alene tid til efter sådan en dags program. Jeg har det nemlig præcis som dig og familien kender mig heldigvis og synes at Catarina-tid er helt ok.

    Du ønskes en god torsdag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, jeg er ikke helt sikker på hele min familie har forstået. Men jeg får som regel tid alligevel.

      Og god torsdag til dig :)

      Slet
  2. Du godeste en tæt pakket dag !
    Forstår behovet for alene tid :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Losarinas mor, jeg havde ikke lige set hvor tætpakket dagen ville blive, da dagen begyndte. Og jeg kunne næsten heller ikke få Emilie hurtigt nok i seng til sidst. Hun ville sidde træt - og tæt :)

      Slet
  3. Kender godt det der behov for alene-tid. Behov for mental udrensning og genopladning, behov for bare at være, behov for eget selskab.
    Jeg tager nogle gange fri et par timer tidligere end sædvanligt, skynder mig hjem og sætter mig godt til rette - i fred og ro - i sofahjørnet med kaffe, strikketøj/dameblad/bog - eller i særlige tilfælde, når behovet er ekstra stort - bare med blik og tanker, der forsvinder ud over Damhussøen....
    Det er nydelse.
    God dag
    KH Pialouise

    SvarSlet
    Svar
    1. Pialouise, jeg har heldigvis formiddagstimerne de fleste dage. Det nyder jeg rigtig meget.
      At du har muligheden for at tage tidligere fri, må være rigtig lækkert :)

      God dag til dig.

      Slet