fredag den 18. januar 2013

Picot på kanten


Morgenmaden er spist, opvasken er taget, vasketøjet hænger til tørre og jeg skal snart ud af døren.


Det sidste seje træk


Ved min sofa ligger sidste del af Jojis sjal. Striber. Masser af striber. Jeg er ikke utilfreds, men jeg er heller ikke helt tilfreds med den farvekombination jeg fik lavet.

Det er specielt den lyse. Den er for varm. Varmere end jeg havde forestillet. Den fylder. Mere end jeg er helt tilfreds med.

Sidste del byder på endnu flere striber. Jeg har overvejet for og imod. Jeg har ventet med at strikke til andres billeder gav et overblik. Det er ikke dårligt med de sidste striber. Jeg er bare stadig ikke så vild med den lyse.


Det sidste seje træk


Det sidste seje træk


Det sidste seje træk


Jeg valgte at følge udfordringen. At strikke striber. Jeg valgte også den lyse fra. Den må gerne være i resten af sjalet. Men nu er den forvist fra kanten. Så jeg strikkede færre striber. Og nåede til aflukningen.

Det skulle være så simpelt. Luk alle masker løst af. Og så gik jeg alligevel i stå.

Det er sikkert bare mig, der er fjollet. Men jeg har åbenbart et problem med sjaler, der ender med en aflukning over mange masker. De får lov at ligge. Ubrugt. Med mindre jeg tvinger mig selv. Også selvom de er fine.


Det sidste seje træk


Nu har jeg fundet en kant. En række picoter. Jeg tror det er bedre for mig. At jeg vil være mere tilfreds. At jeg vil bruge sjalet. Uden selvvalgt tvang.

 

Der er mange masker at lukke af.

Det tager nok nogle dage.

Mindst!

4 kommentarer:

  1. Hovedsagen er at du selv bliver tilfreds. Picotkant, det lyder spaendende og meget mindre "kedeligt" end en almindelig aflukning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lin, picotkanter er rigtig fine. Det havde jeg bare glemt :)

      Slet
  2. Jeg har det på samme måde, når jeg hækler ponchoer, sjaler og tæpper, der skal altså være en form for kant ... nogle gange nøjes jeg med en række fastmasker, men mange gange bliver den efterfulgt af en række tunger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tine, tungekanter af enhver art er tit rigtig gode. Synes jeg :)

      Slet