lørdag den 5. januar 2013

På en lørdag


Mens lørdag langsomt futter af sted drikker jeg the og ellers så lidt som muligt. Rundt om i lejligheden sidder vi stille med hver vores. Ind imellem mødes vi, der uddeles knus og tanker, inden vi fortsætter med hver vores.


Strømpestart


Lørdag er langsom og der er tid til lige det vi har lyst til. Jeg har mest lyst til sofahjørnet, stille musik i baggrunden, the og arbejde med hænderne, der ikke kræver de store udsving.

Jeg veksler mellem først det ene, så det andet. Jeg har ikke travlt med mange forskellige små projekter. Og et stort. Det får også lidt tid, men jeg er mest til de små i dag.

Jeg har strikket starten på et par strømper. Januar er startskuddet til Kirsten Kapurs hemmelige strømper. Hun laver fine ting, og jeg har strikket med på hendes hemmelige strømper de sidste tre år.

De hemmelige strømper er et lille og meget overskueligt projekt. Næsten for overskueligt. Det tog ikke lang tid at blive færdig med ugens andel. Næsten for hurtigt. Jeg vil have mere, men må vente helt til på tirsdag. Og så har jeg endda brugt flere dage, inden jeg kom i gang, med at finde det rigtige garn.


Lørdagsklip


Jeg har også klippet lidt. Nu ligger en bunke færdigklippede seddelstore papirstykker og venter på at blive foldet og færdige. En lille pung, lidt større end de små jeg plejer at lave. En bestilling. Noget jeg ellers ikke har haft lyst til. Men så fik jeg muligheden og slog til.

Det er lidt spændende. Næsten for meget. Bliver det færdige resultat som ønsket? Kan jeg leve op til forventningerne? Overdramatiserer jeg? Der er mange spørgsmål. Om lidt vil jeg folde de første led. Begynde.

Senere venter endnu en bestilling. En slags. Men den tæller ikke helt som bestilling. Men næsten. Min mor er kunden. Det føles ikke helt så forretningsmæssigt. Også selvom hun har krav på samme behandling som alle andre.

Der er nok at gøre på en stille lørdag.


Først vil jeg lave endnu en kande the...

8 kommentarer:

  1. Det bliver spændende at se de færdige sokker, jeg strikker også med på et sokke-mysterium. Det er mit første, men bestemt ikke det sidste :) Endnu en gang tak for bogen forresten. Jeg havde den med hvor jeg holdt juleaften, og ventetiden fordrev vi blandt andre ting med at lave en lille ting fra bogen. En nisse-dækkeserviet til festens yngste deltager, der bragte stor glæde. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså Pernille, nu får jeg en voldsom lyst til også at strikke dine mystiske strømper... Men mine strømpepinde nr 2½ er i brug, så jeg må hellere lade være :)

      Det er så spændende at se hvordan de udvikler sig, så det kan være jeg skulle følge med i dine i stedet.

      Det er dejligt at du kan bruge bogen, og den kan skabe glæde. Jeg har bare haft den stående, og det er lidt kedeligt, når man er en bog. Tænker jeg :)

      Slet
  2. Hej Pernille, du frister .... Jeg har lige downloadet opskriften men synes opslagningen ser lidt mystisk ud. Det er første gang jeg følger en KAL så jeg synes det bliver spændende, hvis jeg altså kan finde ud af at slå op

    Mvh Susanne K, Middelfart

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, jeg skulle også lige gennemskue opslagningen før jeg forstod den. Der hvor jeg gik fejl var, at jeg fejlagtig startede med at slå alle maskerne op, og troede jeg slukke strikke videre derfra. Det var ikke rigtigt. I stedet er det nok at slå en maske op. Derfra strikkes resten af opslagningen. Den bliver faktisk rigtig fin - du skulle prøve :)

      Slet
    2. Så er der slået op :-) i morgen vil jeg forsøge om den lokale garnpusher har en Karbonz rundpind, så jeg kan få begge strømper i gang. Mvh Susanne K, Middelfart

      Slet
    3. Det bliver spændende Susanne :)

      Slet
  3. Hemmelige sokker, det lyder spændende.. Glæder mig til at se dem færdige.

    Din lørdag lyder helt og aldeles dejlig, må din søndag også blive det. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det satser jeg på Catarina, og jeg er også temmelig spændt på udfaldet af strømperne :)

      Slet