fredag den 25. januar 2013

Fredag - og næsten weekend


Anders kan i virkeligheden godt lide at give gave. Bare ikke, når det er forventet.


Blomster fra Anders


For et par uger siden, var han pludselig i færd med at bestille lækre strikkepinde. Jeg blev så befippet over det, at jeg nåede at stoppe ham. For jeg har egentlig ikke brug for dem. Lige nu. Siden fik jeg læst og foreskrevet af andre, der synes jeg var godt dum.

Det var jeg måske. Men hvorfor købe dem, når jeg ikke har brug for dem.

Nu har han så besluttet, at vil jeg ikke have strikkepinde, skal jeg alligevel have. I forgårs havde han derfor chokolade med hjem. I går var det blomster.

Intet af det fra den dyre ende af skalaen. Det gør ikke noget. Jeg er åbenbart let at glæde.

Nu pynter de gule på bordet, og chokoladen nydes i meget langsomt tempo. Det er fredag og lige om lidt er weekenden i gang.


Blomster fra Anders


Blomster fra Anders


Inden jeg skal af sted vil jeg folde lidt papir. Jeg har for længe siden lovet Emilie en stor taske. Halvdelen af papiret er klippet og tapet. Den anden halvdel kniber det med.

Nu har jeg fået styr på bunden. Og pludselig fik jeg lyst til at overraske. Lave den i hemmelighed. En lille smule hver eller hveranden dag. I timerne, hvor jeg er alene. Jeg starter i hvert fald med bunden.

I får ingen billeder. Jeg skal nok tage undervejs. Så må der komme en billedekalvakade senere. Chancen for at hun skulle se dem, har jeg ikke lyst til at tage. Til gengæld tør jeg godt skrive. Hun læser sjældent det jeg skriver.

8 kommentarer:

  1. Overraskelser er dejlige, jeg får helt lyst til chokolade

    SvarSlet
    Svar
    1. Overraskelser er rigtig dejlige, Britt :D

      Slet
  2. Vidunderligt at der overhovedet tænkes på en. Prisen, er vel ikke det væsentlige. Rigtig god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Folehaves Univers, det er altid dejligt at blive tænkt på :)

      Slet
  3. dejlig med sådan en mand som giver uden nogen speciel anden anledning end at ville glæde og ja, det med pindende, der er vi helt enige. :-)

    I må have en fantastisk fredag. :-)

    SvarSlet
  4. Det er dejligt at være omgivet af gavmilde mennesker, der kender til det, der får ens hjerte til at glædes :)

    SvarSlet