fredag den 17. august 2012

Hvordan længe ventende opgaver kan omdannes til overspringshandlinger


Jeg har længe haft fire billeder liggende. Malerier fra børnehavetiden.

Jeg ville have dem op på væggen, og har da også indkøbt rammer.

Længe har de ligget. Og stået. Ventet.

Den ene overspringshandling efter den anden stod i vejen.


I dag skulle jeg pakke. Jeg skal på weekend. Men skønne kolleger. Vi er fire tøser, der skal af sted. Til Bornholm. Til snak, grin og dejlige dage.

Og så skete det.

Mellem pakning, strygning, tanker og planlægning. Mellem boremaskine, blyantskrydser, rawplugs og skruer.

Billederne kom op på væggen.

Nu pynter de.


Fire børnemalerier af de skønne


Fire billeder.

Lavet af børnene. To fra hver.

Malet i børnehaven med cirka fire et halvt års mellemrum.

Artisterne var begge omkring tre et halvt, da de svang penslerne.


Fire billeder. To kunstnere. To meget forskellige udtryk.

De naive figurer er Emilies. De findes i utallige varianter.

De sprudlende landskaber står Daniel for. Han elskede det. Brugte farverne og fyldte ud.


Fire skønne billeder.


Fire børnemalerier af de skønne

1 kommentar:

  1. Hvor er de bare flotte og jeg er helt vild med måden du har hængt dem på.. :-)

    SvarSlet