torsdag den 15. maj 2014

Og pludselig blev jeg forfængelig


Chokolate spark - bluesky Shellac


Jeg har aldrig været sådan en, der gik med neglelak. Jo på tæerne helt sikkert, men det der farvede flimmer for enden af mine fingre, har jeg prøvet, men aldrig været glad for. Det var mest i vejen. Og mine negle sådan nogle der hele tiden knækkede. Og neglelak på korte negle synes jeg ikke er rigtig godt.

Alt det har ændret sig. Ganske langsomt. Og med lange spring. Det startede dengang jeg flirtede med kunstige negle. Det var for kunstigt, men tanken om de lange pæne negle, der ikke knækkede, kunne blive mine, rykkede tættere på.


Chokolate spark - bluesky Shellac

Chokolate spark - bluesky Shellac


Så opdagede jeg shellac. Jeg købte et startsæt af tvivlsom kvalitet og legede med mellemrum. Tiden gik og kalk har hjulpet neglene med at gro. Og mens jeg af og til forsøgte med min egen hjemmelagte shellack, forsøgte jeg også med proffesionelt lagt.

For et par måneder siden skete der noget nyt. Pludselig er jeg blevet sådan en der altid har farve på neglene. Jo mere fjollet jo bedre. Det sartede med opdagelsen af farveskiftende shellac. Kan I huske firserne. T-shirts der skifte farve ved håndspålæggelse eller moodrings. Nu bare på fingrene. Jeg er solgt.

De fleste skifter mellem to meget larmende farver. Trods fjollethedsfaktoren vil jeg også gerne kunne være en smule neutral ind imellem. Min yndling er helt sikkert den I ser på billederne her. Samme farve, skifter fra helt gennemsigtig over sand og koldt til varm og brun. Chocolate Spark hedder den. Jeg får ikke noget for at fortælle det, jeg synes bare den er fantastisk. Over et par dage har jeg forsøgt at fange alle de mange nuancer den har på sin vej fra varm til kold. Den lyse er i øvrigt den varme, og den der ses oftest.


Chokolate spark - bluesky Shellac

Chokolate spark - bluesky Shellac


Det sjoveste er nok at hvor jeg engang synes de flagrende farver for enden af mine fingre var i vejen, kan jeg nu nærmest ikke få nok. Når jeg sidder og kigger farvemulighederne igennem falder mit blik igen og igen på de mest larmende, glimrende eller mørkeste, i stedet for det neutrale jeg troede jeg gerne ville have.


Det er vist godt jeg har et job med indbygget fjollethed.

10 kommentarer:

  1. Nej hvor er de bare flotte, kan godt forstå du er blevet vild med disse flotte negle. Jeg har selv i sidste uge fået lavet negle og med shellac dog "kun" franske, her til en start, men jeg kunne godt fristes til at gøre det noget tiere, og vove pelsen, for jeg elsker flotte negle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, og så er de så lækre glatte :)
      Du må prøve med lidt sjov en dag.

      Slet
  2. Vi skal bare finde alle måder at lege på, at være fjollede :)

    SvarSlet
  3. Hvor er de flotte - og så er jeg blevet klogere i dag - jeg anede ikke, der var noget, der hedder shellac - men hvor er dine negle skønne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte. Shellac er en mellemting mellem almindelig neglelak og gelenegle - eller kunstige negle. Det fungerer som almindelig neglelak med bliver hærdet i en LEDlampe, så det er tørt og klar til brug på få minutter. Og så holder det op til to uger... Men er sikkert ganske giftigt :)

      Slet
  4. de er da vildt flotte og jeg synes dine negle har præcis den rette længde. Jeg har aldrig syntes om de der lange, som man alligevel ikke kan bruge til praktiske ting.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig Evi. Jeg vil gerne kunne se toppen af neglen fra bagsiden af fingrene, men så heller ikke meget mere :)

      Slet
  5. Hej hold nu op nogle flotte negle, er det homemade ??? Hvis ja vil jeg utroligt gerne vide hvad det kræver af div. Udstyr, for sådanne negle vil bestemt gøre hverdagen lidt sjovere 😊

    Tak for en skøn blog Vh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte, og ja det er helt homemade. Der findes flere forskellige systemer af shellac, men fælles for dem alle er, at der kræves en UV- eller LEDlampe som hærder lakken og en over- og underlak sammen med lakken selv.
      Jeg vil foreslå at undersøge markedet. Selv er jeg startet med et system og er ved at skifte til et andet. Bluesky-serien har afsindig mange flotte farver og jeg synes det holder godt. Det der sælges som det originale hedder CND og Matas sælger en gellactype, som nogen synes er god andre er knap så begejstrede for. Jeg tror det er vigtigt at finde noget der føles rigtigt. Der er i hvert fald mange muligheder.

      Slet