onsdag den 14. maj 2014

De mange møders dag


Altanen - maj 2014


Onsdag bliver de mange møders dag. Fire for at være helt præcis. Alvorlige møder, sjove møder og muligvis også et enkelt spændende møde. Lange møder, korte møder. Møder med mulighed for debat, diskussion, beslutninger og orientering. Morgenmøder, formiddagsmøder og aftenmøder.

Ind imellem skal der passes nogen børn. Og pludselig slår det mig, at det næsten er for godt planlagt at onsdag er bagedag, og i hvert fald to af børnene vil være travlt optagede. Resten vil også være travlt optagede. De vil stå i en ring om køkken og de bagende, mens de messer: Hvornår er kagen færdig? Hvornår er kagen færdig? Hvornår er kagen færdig?

Forestiller jeg mig.

Onsdag kan godt gå hen og blive lang.


Altanen - maj 2014


Emilie derimod. Hun Får den korteste dag længe. Sådan cirka en time. Der er eksamen. Udtræksfag. Geografi. Fem og fyrre minutter er der afsat, og mens hun bestemt ikke var tilfreds, da faget blev trukket, er tilfredsheden gået hen og blevet langt mere tydelig og blandet med glæde. Vistnok mest glæde over den korte tid på skolen.

Hun skal bare være der omkring kvart i ti. Og en time senere kan hun gå igen. Da sidder jeg midt i møde nummer to, og tænker at det nærmest er den omvendte Verden. Det plejer at være sådan, at Emilie møder først. Længe inden jeg...

Onsdag kan godt gå hen og blive en rigtig spændende dag.

2 kommentarer:

  1. Krydser fingre for Emilie :)
    4 møder ! Dét kræver godt nok sin kvinde !

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, heldigvis var det hverken lange eller trættende møder. Men sådan nogle man næsten kan blive i godt humør af :)

      Slet