fredag den 9. maj 2014

Blomster til bierne


Blomster til bierne

Blomster til bierne


Mens jeg stadig har svært ved at samle mig om store strikprojekter, har jeg fundet de små hexipuffs til det store strikkede tæppe frem. De har ligget i hi siden jeg færdiggjorde den sidste lille pude. I mellemtiden har jeg været vægelsindet. Skulle en del af dem smykkes med blomster, eller skulle de alle være uden pynt.

I sidste ende blev det blomster, som også krævede mange og lange overvejelser. For hvilken type og hvilken i det hele taget. Nu har valgt. De cirka tres puffs jeg har lagt til side til udsmykning får alle sammen den samme blomst, og det er nemt arbejde at have med mig. En håndfuld af de små puder og en håndfuld garn sammen med en nål og en saks i en lille pung. Blomstermotivet kan jeg efterhånden udenad, og så er det bare at fylde op med nye ubroderede puder, når jeg kommer hjem.

Jeg bruger rester til blomster og blade. Rester af uld og strømpegarn i en skøn forening. Lilla til blomsterne og grøn til bladene. Ikke megen udsving der, men alligevel med en vis forskellighed.


Blomster til bierne


Halvdelen af de tres jeg havde tænkt med pynt er allerede pyntede. Det er et hyggeligt projekt, og med mellemrum overvejer jeg, om de tres skal vokse lidt i antallet...

2 kommentarer:

  1. Glæder mig vildt til at se det færdige resultat. Flot at du har et så stort projekt over tid.
    En "næsten" kollega i Århus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver mere og mere overbevist om, at jeg godt kan lide at have sådan et evighedsprojekt af en art liggende. Jeg er også temmelig spændt på hvordan det endeligt kommer til at se ud :)

      Slet