fredag den 2. maj 2014

Pernillesko


Da Centret for nogle måneder siden åbnede for den sidste store udviddelse, åbnede også en Deichmann. Jeg er gået forbi den store skobutik mange gange, og har hver gang tænkt... at sådan nogle billige sko garanteret kun er skrammel, og dem vil jeg ikke have...

Altså indtil i dag.


Pernillesko


Det var kun fordi jeg prøver at parkere cyklen henne ved de nye cykelparkeringspladser, at jeg kom forbi. Med ombygningen er der nemlig lukket for at cykle hjem, uden at bryde færdselsreglerne og køre i den forkerte side af kørebanen, inden lyskryds og mulighed for at komme over på den rigtige side opstår. Hvis jeg holder, hvor jeg plejer at holde. Plejer kan være svær at sklille sig af med, cyklen kører selv hen til de kendte stativer, og når jeg husker at parkere ved de nye, ender jeg tit ved de gamle, når jeg vil hente cyklen igen.

I dag holdt jeg ved de nye parkeringspladser, og kom forbi skobutikken på vejen gennem centret. Mine tanker gik endnu engang i retning af skrammel, da mine øjne fangede et glimt af ikke mindre end to par sko i ægte Pernillesnit. Og så drejdede mine fødder - helt af sig selv.

Er I klar over hvor mange Pernillesko der findes i den butik. Til priser, der nærmest kalder på at få dem smidt i nakken. Jeg kan ellers aldrig finde sko jeg kan lide.. men måske er moden bare drejet i en retning jeg holder af, uden jeg har lagt mærke til det.

Mens jeg kiggede sko, sendte jeg den ene sms efter den anden til Anders, der stadig holdt på logikken, formanede om at billige sko oftest er .. Ja, billige, og at hvis ikke de både er limede og syede, skulle jeg nok ikke regne med at de holder særlig længe...

Det fornægter sig ikke at han havde et af sine første fritidsjobs hos den vistnok ældste og bedste og mest faglige og fagligt stolte skomager på Vesterbro engang for hundrede år siden. Jo han ved noget om sko, og skoene hos Deichmann er ikke syede. Det er skoene jeg havde på, på vej ind i butikken heller ikke, og de har da holdt fint...


Pernillesko


Jeg endte med eet par. Dels fordi det var svært at vælge og dels fordi jeg hellere vil afprøve og derefter beslutte om det kan betale sig at købe billigt en anden gang. De behøver ikke holde flere år, men hvis de er færdige om en måned....

Hjemme hev jeg skoene op af æsken, hvor efter Anders udbrød: Det er jo Pernillesko! PÅ spørgsmålet om hvad han havde forestillet sig, fortsatte han: Jeg troede slet ikke der fandtes en butik med sådan nogle sko... Så helt alene er jeg så altså ikke.


Og se lige sålerne nedenunder. Er de ikke fine?

Og har jeg nogensinde fortalt, at jeg sjældent er særlig praktisk klædt?

10 kommentarer:

  1. Jeg har jævnligt købt sko i Deichmann, de passer godt til et SU-budget og jeg har været super tilfreds. Mine yndlings sandaler er købt der og de går nu ind i deres 4. Sæson. Tydeligt brugte men ingen problemer med holdbarheden. Håber du bliver lige så glad for dine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Matilde, det er dejligt at høre, jeg tror bestemt jeg bliver glad for dem :)

      Slet
  2. Jeg køber helst mine sko i Deichmann og ja, kvaliteten er måske ikke som de dyre mærke, men så kan man, uden at få hul i tegnebogen og ondt i maven, gå ind og købe et par nye. :-)
    Og det er jo ikke så skidt endda?

    SvarSlet
    Svar
    1. Lotte, det var egentlig også min tanke. Måske jeg også kan blive rigtig glad for Deichmann - de havde i hvert fald mange pæne sko :)

      Slet
  3. Jeg har brugt Deichmann meget, men synes det er meget forskelligt fra gang til gang om de har noget der passer i min smag. Til gengæld er jeg blevet meget glad for det mærke der hedder Josef Seibel

    SvarSlet
    Svar
    1. Britt, uden at vide det,, har jeg en ide om at der er stor udskiftning i deres sortiment. Det gør det selvfølgelig kun mere spændende at kigge indenfor :)

      Slet
  4. selvom jeg aldrig ville gå i sådan nogle sko pga. den høje hæl, så synes jeg de er utrolig flotte og alene pga. sålen, som er så gennemført fin, så kan jeg godt se at dem måtte du bare eje.De er virkelig noget særligt og passer til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er de ikke fine Evi. Og sålen kunne jeg slet ikke stå for :)

      Slet
  5. Det er også Henriettesko :-) Hvor er de skønne. Tillykke med dem, de ligner noget der gåes godt i nemlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig Henriette. De har lige den rigtige højde :)

      Slet