lørdag den 3. maj 2014

Ud i solskinnet





Langt hurtigere end forventet stod jeg på Næstved station og ventede på at blive hentet. Langt hurtigere for et af expresstogene mod Hamburg kørte netiop ind på perronen, da jeg nåede til Høje Taastrup. Et af de tog, der kører igennem, og ikke standser før netop Næstved.

Temmlig heldigt, synes jeg, når jeg bare var taget af sted, uden at tjekke køreplanen. Tog mod Næstved kører så tit, at det føltes nødvendigt.

Så jeg ventede, og da jeg havde ventet længe nok, gik jeg op på broen og nød udsigten over banen. Specielt den gamle remise og den tunge drejeskive, der endnu er at se dragede mit blik.

Vel fremme blev dagen kun endnu bedre, da Zacharias og Victoria ikke kunne blive helt enige om, hvem af dem, der holdt mest af mig. Zacharias mente nok at jeg er hans, Victoria mente at jeg også er hendes og Nicklas' moster, og dermed selvskreven til kærlighed. Det sidste var Zacharias ikke helt sikker på ægtheden af.


Mig - jeg lappede det hele i mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar