søndag den 25. maj 2014

Komplet med rygplader og alting


Stegosaurus


Kan I huske Heidi Bear? Hende, hvis african flower frøer jeg producerede en hel af sidste år? Hun har lavet en dinosaur. En stegosaurus. Da Anders så den, udbrød han: MIN! Og sådan må det selvfølgelig være.

Anders valgte farverne. Jeg valgte uld. For at prøve noget nyt. Alle frøerne og hesten og næsehornet jeg lavede sidste år, hæklede jeg af bomuld. Uld er fiint, men jeg vil nok vende tilbage til bomuld en anden gang.


Stegosaurus

Stegosaurus


Farverne. Anders vil helst have den så naturtro som muligt. Nu er der jo egentlig ikke nogen, der ved hvordan sådan et monstrum så ud. Jo skelettet, men ydersiden er noget helt andet. Jeg har forsøgt at argumententere for lilla og orange, men Anders er temmelig overbevist om at sådan en planteæder nok er gået efter noget mere i retning af camouflage. Han har jo nok ret...

Den bliver stor.Jeg er ikke engang nået halvvejs, og den tegner allerede temmelig omfangsrig.

Anders glæder sig.

6 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at se det færdige resulatat og jeg synes - naturtro eller ej - at de valgte farver er fantastiske :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Frederikke, jeg synes de var lidt kedelige til at starte med. Men efterhånden er jeg blevet ret glad for dem :)

      Slet
  2. Det gør jeg også, altså glæder mig til at se mere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Violykke, jeg synes det er spændende at se den vokse frem :)

      Slet
  3. Efter et besøg hos dinosaurerne på Natural History Museum er jeg meget spændt på at se denne udgave af monstret! Jeg tror også, at Anders har ret i camouflagefarveteorien....
    Heidi er en fantasifuld designer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Annes indfald, jeg synes hun er fantastisk.
      Jeg tvivler lidt på at en hæklet udgave kan hamle op med den ægte vare, men jeg tror den bliver rigtig fin :)

      Slet