fredag den 16. maj 2014

Efter lange dage kommer langsomme


Jeg er træt. Helt igennem brugt. Selvom ugen kun har haft fire dage, er det tydeligt at de har været godt fyldt op. Derfor har fredag også været afsat til ingenting. Længe.


Krydderurter fra Karinas have

Jordbær fra Karinas have


Jeg har lavet ingenting. Hele formiddagen og en stor del af eftermiddagen. Der var bare lige de der to punkter på listen, som ikke rigtigt kunne vente længere. Men som heldigvis kunne slåes sammen. Vasketøjet, der efterhånden bulede godt ud over toppen af kurven og krydderurterne, der ugen igennem har stået på altanen og sukket efter mere jord.

Da jeg ikke længere gad lave ingenting hankede jeg op i vasketøjet og var heldig at maskinerne i kælderen næsten alle var tomme. Det går unægteligt en del hurtigere med tre maskiner end med en. Så kommer der hurtigt bund i vasketøjskurven.


Altankasseudsigt


Mens maskinerne snurrede kørte jeg efter jord. Og kage. For kage er godt, når man skal lave ingenting. Og kage står højt på listen over nødvendigheder i dag. Tilbage var maskinerne færdige, og nu hænger vasketøjet til tørre på snorlige snore, Altankasser, potter og krukker er fyldt med jordbær og krydderurter og theen er brygget.

Om lidt sidder jeg klar til endnu en omgang ingenting. Jeg har kage, fjernsyn og strikketøj inden for rækkevidde.

Det kan ikke gå helt galt!

7 kommentarer:

  1. Det lyder næsten som min fredag, blot var jeg lige et smut i sommerhuset i stedet for at ordne vasketøj 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Jette, sommerhuset lyder som en god ide :)

      Slet
  2. Lyder som en dejlig fredag. Jeg har fejret datterens polterabend, og nyder nu sofaen :)
    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, fredag var helt rigtig for mig. Og jeg håber din datter havde en dejlig polterarbend :)

      Slet
  3. En fredag efter mit hoved :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det er godt med sådan nogle dage ind imellem :)

      Slet