fredag den 9. maj 2014

Slidt #2


Fredag er fest og sjov og glad ballade mellem kommunens mange sjette-syvende klasses børn. Mens jeg fester, kan udstyret her udgive endnu et indlæg.

Knapperne til min søsters taske er heldigvis stadig til salg, og med en ny i form som de gamle, var der ikke langt inden tasken - næsten - så ud som ny.


Efter to års brug

Fin og helt ny


Hankene sidder igen fast og syningerne er sine steder forstærket. Jeg har ændret på måden at sy sammen siden dengang, og det er rart at vide, at selvom syningen dengang er knap så stabil som den jeg bruger nu, holder den alligevel.

Meget mere skulle der egentlig ikke til, men om den kan holde to år mere er måske for meget forlangt. Og når jeg ved min søster bruger den igen og igen, dag efter dag, er tanken om en helt ny og skinnende fin udgave når hun til efteråret fylder år ikke langt væk.

For er der noget bedre end at vide at ens håndværk bliver brugt.


Efter to års brug

Fin og helt ny


Og så synes jeg det er sjovt at sammenligne billederne fra dengang den var helt ny og nu. Dengang det sorte var sort og det hvide lidt mere hvidt end nu. Og at konstatere at pakketape nok er godt som forstærkning, men altså ikke holder mod solens stråler og falmet brug.

2 kommentarer:

  1. Trods slid synes jeg nu at tasken stadig fremstår som flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, jeg er rigtig glad for at vide, at den efter megen brug stadig holder .. og kan holde længe endnu. Det er værd at tage med, i forhold til hvor længe det tager at lave sådan en :)

      Slet