fredag den 11. september 2009

Lærling – nu med føl


Jeg vidste godt Anders er god til det han gør. Han startede sin ansættelse i det firma han arbejder i, som arbejdsmand. Ret hurtigt blev det spottet at han var alt for god til bare at lave forefaldende arbejde, og blev derfor langsomt oplært på stedet. Senere fulgte skub mod en reel læretid og efter at have tænkt sig rigtig godt om, spang han sidste år ud som lærling.

Han er ikke længere yngstelærlingen, men heller ikke den ældste. Der findes svende på stedet – alligevel er det ham der er sat til oplæringen af en praktikant, der har fundet vej til to måneders praktik, før et nyligt udskrevet svendebrev kan ratificeres.

Jeg synes han er sej – ham min kæreste :)


Rettelse – jeg tog fejl – han er yngstelærling :)

3 kommentarer:

  1. Kære Pernille, det syntes jeg søreme også. I ham har du fundet en dejlig og smuk mand. Og så er det altså både modigt og fedt at han har kastet sig ud i en ny uddannelse. At han så har tæft for det, ja det er jo kun fedt. :-)

    Hils ham og sig hurra fordi det går så godt. Og nyd jeres weekend sammen.

    Knus Henriette

    SvarSlet
  2. Vi nyder alt hvad vi kan, Henriette :)

    SvarSlet