søndag den 20. september 2009

Genbrug


Efter søndagsgåtur og ingenting har jeg fundet taskerne jeg strikkede frem igen.  De mangler foer og jeg har flere gange kikket lidt i bunken med stof, for at finde det rigtige.

Pludselig slog det mig – mit gamle slidte, hullede og kæmpestore tørklæde, jeg ikke har brugt i årevis, vil passe perfekt som foer. Tørklædet, der vistnok er en dug, købte jeg for mange år siden i en af de små butikker i pisrenden… hvilken har jeg lykkeligt glemt.

Nu er der klippet og syet lidt. Klokken er ved at være lidt for sen til at fortsætte syningen. Alt kan høres gennem lofter, gulve og vægge, så når klokken nærmer sig otte- ni, lidt tidligere søndag, bliver symaskinen lukket ned til en anden dag.

Jeg har ikke travlt, måske syr jeg videre i morgen – måske ikke.

2 kommentarer: