lørdag den 25. januar 2020

Eline den pudderfarvde Elefant


Årets første projekt er færdigt. Det har det været et stykke tid. Faktisk har jeg netop afsluttet projekt nummer fire - ja noget manglede ikke meget, noget var i småtingsafdelingen.

Billederne af det famøse første projekt tog jeg i søndags -  for cirka en uge siden - og nu er det vist på tide at vise frem...





Jeg skulle have været på Lolland i dag. Nogen gange kommer, hverdagen, livet og psyken i vejen og aftalen er udskudt. Ikke på ubestemt tid, næh, vi har en ny aftale om godt en måned.

Det betød at jeg ikke havde helt så travlt med at komme hjem i går. Det betød også at det gik op for mig, at man kan faktisk godt drikke sig halvfuld i astii. Det vidste jeg måske egentlig godt. Aftenen var super hyggelig og en rigtig god ide. Socialt samvær med kolleger er vigtigt, for at kunne have en god hverdag.

Vi gør det igen en anden gang. Og næste gang jeg kommer halvfuld hjem efter at have drukket for meget astii, skal Anders som nok endnu en gang klappe i hænderne og sige det er godt! Jeg er ikke helt sikker på jeg er enig.





Den pudderfarvede elefant er til en kollegas datter. En datter jeg har kendt i seksten år, og som nu skal være mor. Hun har noget med elefanter og pudderfarver, så valget var ikke så svært.

Ankomstdagen er lige om hjørnet, der ventes spændt og jeg er klar.












Design: Nellie the african flower elephant af Heidi Bear.


Garn: Økotex certificeret bomuld i rosa toner. Af en eller anden grund er det afsindig svært at finde lyserød økologisk eller økotex certificeret bomuld. Når jeg falder over noget, køber jeg, for der skal nok blive brug for det.

Langt det meste af garnet her, er fundet hos Søstrene Grene. Et enkelt nøgle er fra Kvickly.

Der gik samlet 122 gram garn til elefanten. Kun blomsterfarven oversteg et nøgle.


Hæklenål: 2½ mm.


Størrelse: Den lille elefant er fyldt med fiberfyld fra en IKEApude. samlet vejer den 359 gram.

Den er 40 cm lang, 14½ cm høj og 12 cm over hofterne.





Bemærkninger: Jeg fulgte opskriften.

I stedet for glasøjne hæklede jeg øjnene. 12 stangmasker i en magisk ring, virker fint.

Jeg hæklede en række luftmasker og bandt dem som sløjfe om halen. Enderne hæftede jeg i luftmaskerækken, frem til sløjfen, som jeg syede igennem, så den ikke kan gå op, og hæftede videre, gennem luftmaskerne. Det er lidt besværligt at sidde med, men jeg synes det bliver pænt.





Har du lyst til at se flere billeder af elefanten, kan den ses lige her på Ravery.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar